شرکت در انتخابات ،یک تکلیف دینی و ملی و نشان از زنده بودن یک کشور و ملت است.

۱۳۹۸/۹/۳۰

شرکت در انتخابات ،یک تکلیف دینی و ملی و نشان از زنده بودن یک کشور و ملت است.


به گزارش روابط عمومی ستاد برگزاری نماز جمعه شهرستان رباط کریم، حضرت حجت الاسلام والمسلمین ترابی امام جمعه محترم در خطبه های نماز عبادی، سیاسی، وحدت بخش و دشمن شکن جمعه این هفته شهرستان با اشاره به تلاش های دشمنان برای عدم مشارکت مردم در انتخابات بر حضور حد اکثری مردم در انتخابات دوم اسفند سال جاری تأکید کردند و اظهار داشتند:همه باید برای برگزاری یک انتخابات سالم ،امن و با مشارکت حد اکثری مردم تلاش کنند.

شرکت در انتخابات ،یک تکلیف دینی و ملی و نشان از زنده بودن یک کشور و ملت است.

ایشان در بحث بررسی صلاحیت داوطلبان مجلس یازدهم ضمن تأکید بر دقّت بیشتر در بررسی صلاحیت ها،اظهار داشت:هیأت های اجرایی به بررسی حد اقلی در حدّ پاسخ های مراجع چهار گانه بسنده کردند و این کافی نیست.قانون انتخابات باید اصلاح شود.
هیأت های نظارت شورای نگهبان با قاطعیت ،از ورود عناصر نا صالح به مجلس جلوگیری کنند.

بدون هر گونه رو در بایستی و تعارف و گرایش های جناحی و در نظر گرفتن ملاک های قانونی و مصالح کشور و نظام اسلامی عمل کنند تا نتیجه انتخابات، مجلسی انقلابی،دشمن شکن و دلسوز ملت باشد و نمایندگانش براستی وکیل ملت و مدافع حقوق مردم باشند و مجلس آینده به معنای واقعی عصاره فضائل ملت باشد.

خطیب نماز جمعه رباط کریم با تأکید بر بی طرفی دست اندرکاران امر انتخابات (مجریان و ناظران) عنوان کرد:مسئولان برگزاری انتخابات ،امانت دار رأی مردم باشند و با رعایت امانتداری و بی طرفی خود به برگزاری انتخاباتی سالم،امن و با حضور حد اکثری مردم،کمک کنند.

حجت الاسلام والمسلمین ترابی در ادامه افزود:نهاد امامت جمعه در تشویق و ترغیب مردم در انتخابات و بیان ملاک های انتخاب اصلح به وظیفه خود عمل می کند . ولی به مصادیق ورود نخواهد کرد

امام جمعه رباط کریم در پایان اظهار داشت: امام جمعه و دست اندر کاران نماز جمعه در انتخابات دوم اسفند از فرد خاصی حمایت نمی کنند و به تبعیت از حضرت امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری ،به تبیین ملاک ها و معیار های انتخاب اصلح خواهند پرداخت.

جمعه ۲۹ آذر ۱۳۹۸

#روابط_عمومی_دفترامام_جمعه_رباط_کریم