آنچه در دانشگاه‌های آمریکا انجام می‌گیرد چهره واقعی و بی‌ پرده آمریکا است

۱۴۰۳/۲/۱۸

امام جمعه شهرستان رباط کریم: آنچه امروز در غزه می‌گذرد و آنچه در دانشگاه‌های آمریکا انجام می‌گیرد چهره واقعی و بی‌ پرده آمریکا است

حجت الاسلام والمسلمین ترابی امام جمعه محترم شهرستان رباط کریم در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهار داشت : امام صادق "ع" از فرصت دوره فترت خلافت و انتقال آن از دودمانی به دودمان دیگر نهایت استفاده را نموده و آن نهضت عظیم علمی، فرهنگی را به وجود آورد که امروز هم ما آثار آن را در جوامع اسلامی مشاهده می‌کنیم.

تاثیر تعلیمات امام صادق تنها محدود به حرکت‌های علمی و فرهنگی در قرون گذشته نبوده بلکه امروز هم در میان شیعیان و اهل سنت قیام علمی،فرهنگی آن حضرت دارای اثر است.

هفته معلم فلسفه وجودی‌اش را از شخصیت والایی گرفته است "شهید مطهری" که علاوه بر داشتن مقام بالای علمی به درجه رفیع شهادت و ((عند ربهم یرزقون)) نیز نائل گردیده است.

باید شخصیت معلمان مورد احترام باشد و احترام به معلم به این است که نگاه مردم و مسئولان به او همه جانبه باشد، هم نگاه معنوی و هم نگاه مادی.

آینده درخشان کشور و پیشرفت و توسعه آن در گرو تلاش‌های معلمین امروز است.

معلم، انسان شریف و فداکاری است که فداکاری‌اش در راه علم و تهذیب، بَدیل و نمونه ندارد.

اگر می‌خواهیم جوانان و نوجوانان کشور در مقابل شبیخون فرهنگی دشمن مصونیت پیدا کنند، باید معاونت پرورشی در مقام عمل نه در شعار و سخنرانی، احیا و تقویت بشود.

جنگ شش ماهه غزه و کشتار بیش از ۳۴ هزار نفر و مجروح شدن ۷۷ هزار نفر از زنان و کودکان بی دفاع و بی‌گناه، خیلی از مسائل را برای افکار عمومی دنیا روشن کرد.

افکار عمومی جهان امروز معنای حقوق بشر آمریکایی، معنای آزادی بیان در غرب، معنای حقوق زن و کودک و معنای جایگاه مقدس دانشگاه را فهمیدند.

جنایات وحشیانه صهیونیست‌ها در غزه و حمایت همه جانبه آمریکا و غربی‌ها از آن همه جنایت، حقیقتاً آبرویی برای غرب باقی نگذاشته است.

هجوم گسترده پلیس آمریکا و کشورهای غربی به دانشگاه‌ها برای سرکوب و دستگیری دانشجویان و اساتید معترض، یک رسوایی بزرگ برای آمریکا و غربی‌هاست.

امروز صدای مظلومیت مردم غزه به گوش جهانیان رسیده و وجدان‌های بیدار نمی‌توانند سکوت کنند و شما این را در اجتماعات میلیونی در کشورهای مختلف و در دانشگاه‌های آنها می‌بینید.

آنچه امروز در غزه می‌گذرد و آنچه در دانشگاه‌های آمریکا انجام می‌گیرد چهره واقعی و بی‌ پرده آمریکا است.

اگر یک هزارم این برخوردهای وحشیانه علیه دانشجویان و اساتید معترض در آمریکا و غرب صورت می‌گیرد در ایران اسلامی رخ داده بود، فریاد حقوق بشر و آزادی بیان حضرات بلند می‌شد، بیانیه می‌دادند، محکوم می‌کردند، قطعنامه صادر می‌کردند و ...

دولتمردان آمریکایی و کشورهای غربی نمی‌توانند اعتراض زبانی دانشجویان و نخبگان کشورشان را تحمل کنند.