امام جمعه شهرستان رباط کریم : بحث حجاب باید از ارگانهای دولتی شروع شود

۱۴۰۳/۲/۱۸

امام جمعه شهرستان رباط کریم : بحث حجاب باید از ارگانهای دولتی شروع شود و مدیران ادارات باید در برابر هر نوع هنجارشکنی کارکنان خود پاسخگو باشند

حجت‌الاسلام والمسلمین ترابی امام جمعه شهرستان رباط کریم در جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر این شهرستان با بیان این که طبق آموزه های دینی _ اسلامی، افراد در برابر مسائل اجتماعی همانند مسائل شخصی خود مسئول هستند ، تأکید نمودند: پیشنهاد می کنم ستاد امر به معروف و نهی از منکر را با همکاری فرمانداری، سپاه، فراجا، سازمانهای مردم نهاد، تشکل های مردمی و آحاد ملت احیاء کنیم.

ایشان بی تفاوتی نسبت به امور فرهنگی و دینی جامعه را توطئه استکبار و شیاطین خواندند و افزودند: امر به معروف واجب عینی و حساس است بطوریکه اگر این فریضه ترک شود، همه واجبات تعطیل خواهند شد .

امام جمعه رباط کریم در ادامه امر به معروف و نهی از منکر را وظیفه حاکمیتی و آحاد مردم خواندند و بیان داشتند: آنچه بر عهده آحاد مردم است تذکر لسانی است که متأسفانه همین هم در جامعه رها شده است و باید با فرهنگ‌سازی به تقویت این مهم همت کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین ترابی در خصوص وظایف حاکمیت در مقوله امر به معروف و نهی از منکر نیز توضیح دادند: حاکمیت نیز باید در بحث ترویج و تقویت معروف‌ها تلاش کرده، اعتبار گذاشته و فرهنگ‌سازی کند و در بحث منکرات نیز قاطعانه در برابر منکر و اشاعه آن بایستد.

ایشان کاشفین حجاب را در دو دسته نوجوانان ناآگاه و مغرضین هدفمند، قرار دادند و تبیین نمودند: معمولا دختران کم سن و سال که آگاهی کامل ندارند تحت تأثیر القائات دشمن رفتارهای بچگانه ای مانند برداشتن مقنعه را بروز می دهند، این قشر نیاز به نصیحت ، ارشاد و آموزش های فرهنگی در مدارس و خانواده ها دارند.

امام جمعه رباط کریم در خصوص قشر دوم کاشفین حجاب نیز متذکر شدند: عده ای سازماندهی شده وارد جنگ با حجاب شده اند تا ضمن قبح زدایی از بی حجابی ، به خیال خودشان براندازی فرهنگی کنند که لازم است همه ارگانها ضمن حمایت از فراجا در این خصوص فعالانه وارد عرصه شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ترابی ضمن تمجید از عملکرد منطقی، متین و محترمانه نیروی انتظامی شهرستان در اجرای صحیح طرح نور تصریح نمودند: با جار و جنجال امور به خوبی پیش نخواهد رفت و ما باید در کنار برخورد سلبی _انتظامی برخورد ایجابی از طریق فرهنگ‌سازی و تبیین چرایی حجاب داشته باشیم.

ایشان با بیان اینکه هیچ چیز با زور به طور قطعی حل نشده است به گزینش نیروهای خبره و آموزش دیده برای اجرای فریضه واجب امر به معروف تأکید کردند و اظهار داشتند: بحث تحکیم حجاب باید از ارگانهای دولتی شروع شود و مدیران ادارات باید در برابر هر نوع هنجارشکنی کارکنان خود پاسخگو باشند و مدیری که حجاب برای وی مهم نباشد باید تغییر کند.

ایشان وضعیت حجاب در رباط کریم را نسبت به دیگر شهرها مقبول تر دانستند و افزودند: در برخی از اماکن عمومی نیاز به حضور آمرین به معروف از اصناف و اماکن حس می شود و باید در این خصوص اقدامات عاجل به عمل آید.

امام جمعه شهرستان به گزارش های رسیده از بعضی مراکز درمانی اشاره کرده و تأکید کردند:شبکه بهداشت با تشکیل کارگروهی به وضعیت مطب ها، درمانگاهها، و‌کلینیکها و دندانپزشکی ها رسیدگی کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ترابی در پایان دستگاه قضایی شهرستان رباط کریم را در مبارزه با فساد زبانزد کشور خواندند و ضمن انتقاد از شرایط فرهنگی اجتماعی بلوار مصلی، خواهان ناامن کردن این بلوار برای اراذل و‌ مزاحمین نوامیس مردم با همکاری فراجا و دستگاه قضایی شدند.