حسن ترابی:تنها راه مقابله با دشمنان و خنثی نمودن توطئه آنها تقویت وحدت و اتحاد میان مسلمانان است

۱۳۹۸/۸/۱۸

به گزارش روابط عمومی ستاد برگزاری نماز جمعه شهرستان رباط کریم، حضرت حجت الاسلام والمسلمین ترابی امام جمعه محترم در خطبه های نماز عبادی، سیاسی، وحدت بخش و دشمن شکن جمعه این هفته شهرستان با تبریک هفته وحدت ،هفته وحدت را از ابتکارات سرنوشت ساز امام راحل عظیم الشأن دانست که تا بحال بخش عمده ای از توطئه های دشمنان را خنثی نموده است.

ایشان با اشاره به اینکه اهمیت وحدت و اتحاد و دوری از تفرقه و اختلاف بر کسی پوشیده نیست بیان داشت:دشمنان همواره از راه ایجاد اختلاف سعی می کنند به اهداف خود برسند ،یک نمونه ی آن جنگ های نیابتی در منطقه است که دشمن با ایجاد گروه های تکفیری، تروریستی بدنبال تشدید جنگ میان شیعه و سنی و تقابل مسلمانان با یکدیگر بود.

تنها راه مقابله با دشمنان و خنثی نمودن توطئه آنها تقویت وحدت و اتحاد میان مسلمانان است.

خطیب جمعه رباط کریم با اشاره به سخنان ارزشمند رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد بی نتیجه بودن مذاکره با آمریکا اظهار داشت:یک نمونه عینی و بارز این مذاکرات برجام است.برجام چه دست آوردی برای ملت ما داشته است؟ کدام مشکلات کشور و معیشت مردم را حل کرده است؟ جز اینکه آمریکا را در اعمال فشار بیشتر و تهدید های جدید گستاختر نموده است.

تجربه ی برجام تجربه ی تلخی است،ملت ایران یک بار دیگر این تجربه تلخ را تکرار نخواهد کرد.مومن از یک سوراخ دوبار گزیده نمی شود.

ایشان با اشاره به این سخن حضرت آقا که هدف آمریکا از اصرار به مذاکره این است که نشان بدهد ملت ایران بزانو در آمده و تسلیم شده است گفتند:آمریکا باید آرزوی تسلیم شدن ملت ایران را بگور ببرد.

امام جمعه رباط کریم با اشاره به برداشتن گام چهارم کاهش تعهدات برجامی از سوی جمهوری اسلامی ایران گفت: با توجه به اینکه ۱۹ ماه از خروج رسمی آمریکا و خروج عملی اروپا می گذرد و آنها اراده ای برای عمل به تعهدات خود ندارند و علیرغم بدهکار بودن، ژست طلبکار بخود گرفته اند. باید این گامها محکمتر و از نظر زمانی با فاصله کمتری برداشته شود.

کاهش میلیمتری تعهدات برجامی دردی را دوا نکرده و آمریکا و اروپا را سر عقل نمی آورد و آنها را وادار عمل به تعهداتشان نمی کند.

ما نباید به هر قیمتی برجام را حفظ کنیم ،آمریکا و اروپا تا زمانی که بدانند ما تحت هر شرایطی در برجام می مانیم به تعهداتشان عمل نخواهند کرد. تنها گزینه موجود برای حفظ منافع ملی ،خروج از برجام است.

جمعه ۱۷ آبان ماه ۹۸

#روابط_عمومی_دفترامام_جمعه_رباط_کریم