حسن ترابی:آمریکا بدنبال تضعیف رابطه دو ملت ایران و عراق است

۱۳۹۸/۷/۲۰

به گزارش روابط عمومی ستاد برگزاری نماز جمعه شهرستان رباط کریم، حضرت حجت الاسلام والمسلمین ترابی امام جمعه محترم در خطبه های نماز عبادی، سیاسی، وحدت بخش و دشمن شکن جمعه این هفته شهرستان مراسم اربعین حسینی را بزرگترین اجتماع بشریت در دنیا دانست که ارکان قدرتهای مستکبر جهان را به لرزه در آورده است.

راهپیمایی اربعین نمایش قدرت نرم شیعیان و مسلمانان و مستضعفانی است که طالب حق و عدالت و عزت و آزادی هستند.

ایشان با اشاره به جمعیت بالای 20 میلیون نفر، از بیش از 50 کشور جهان گفتند:قدرت بسیج گری فرهنگ عاشورا در اربعین با هیچ پدیده و عنصر دیگری در جهان کنونی قابل مقایسه نیست.

خطیب جمعه رباط کریم با اشاره به نا آرامیهای اخیر در عراق اظهار داشتند: آمریکا در عراق شکست خورده و به هیچکدام از اهدافش نرسیده است.امروز دولت عراق جزو حلقه مقاومت است و به خواسته های نا مشروع آمریکا تن نمیدهد.علت آشوب آفرینی دشمنان ملت عراق ،عصبانیت آنها از استقلال دولت این کشور است.

آمریکا بدنبال تضعیف رابطه دو ملت ایران و عراق است ،دلیل اصلی آن هم اقتدار و انسجام محور مقاومت است که امروز در اوج خود قرار دارد.

ملّت و جریانات سیاسی عراق با وحدت و اتحاد و هوشیاری و پیروی از مرجعیت شیعه می توانند بر مشکلات فائق آمده و دشمن را ناکام گذارند.

ایشان لشکر کشی ارتش ترکیه به شمال سوریه را تجاوزی آشکار و با هماهنگی آمریکا دانست و گفت:آمریکا هم به کردهای سوریه که برای او می جنگیدند خیانت کرد و هم با فریب ترکیه این کشور را در یک دام جدید انداخت.

ایشان ضمن محکوم نمودن تجاوز ترکیه به خاک سوریه گفت:رئیس جمهور و مقامات ترکیه از جنگ یمن عبرت بگیرند و به نا امنی در منطقه دامن نزنند و بدانند که سر انجام باید با قبول شکست خاک سوریه را ترک کنند.

جمعه 19مهر ماه 98