حسن ترابی امام جمعه رباط کریم:بی تفاوتی در قبال منکرات و فسادها عذاب الهی را بدنبال دارد

۱۳۹۸/۶/۹

به گزارش روابط عمومی ستاد برگزاری نماز جمعه شهرستان رباط کریم، حضرت حجت الاسلام والمسلمین ترابی امام جمعه محترم در خطبه های نماز عبادی،سیاسی،وحدت بخش و دشمن شکن جمعه این هفته شهرستان با اشاره به فرا رسیدن ماه حزن و اندوه محرم گفت:ملت ایران از مکتب عاشورا بهترین بهره را برده است،این ملت با تأسی به سید الشهداء(ع)و تأثیر پذیری از فرهنگ عاشورا توانست 40 سال قبل، انقلاب اسلامی را به پیروزی برساند و 40 سال در برابر همه قدرتهای شیطانی دنیا ایستادگی و مقاومت کند.

خطیب جمعه رباط کریم امر به معروف و نهی از منکر را دو واجب دینی دانست و گفت:باید در قبال سلامت و معنویت جامعه احساس مسئولیت کرد.

بی تفاوتی در قبال منکرات و فسادها عذاب الهی را بدنبال دارد.

ایشان ضمن تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر گفت:این دو اسوه ی خدتمگزاری و ساده زیستی در 8 شهریور سال 60در آتش کینه منافقان سوختند و راه روشنی را از خود بیادگار گذاشتند تا دولتهای بعدی بتوانند آن راه را ادامه دهند،راه خدمت خالصانه و صادقانه به مردم.

حجت الاسلام والمسلمین ترابی با اشاره به هشتم شهریور، روز مبارزه با تروریسم گفت:جمهوری اسلامی ایران با بیش از 17 هزار شهید ترور،سند زنده ای از پشت پرده ی اقدامات وحشیانه مدعیان دروغین حقوق بشر در 40 سال گذشته است.

تروریسم امروز به یکی از ابزار نظام سلطه تبدیل شده است . آمریکایی که گروه های تروریستی را در دنیا بوجود آورده و حمایت میکند و حامی تروریسم دولتی اسرائیل است ، جمهوری اسلامی ایران را که خود بزرگترین قربانی این راه است را متهم به حمایت از تروریسم می نماید.

آمریکا و غرب در ادعای مبارزه با تروریسم دروغ میگویند.امروز تروریستها در دامن آنها پرورش یافته و توسط سرویس های جاسوسی آنها هدایت می شوند.

امام جمعه رباط کریم مبارزه ی با مفاسد اقتصادی را مطالبه ی اول مردم و رهبری معظم انقلاب اسلامی دانست و گفت :سالهاست که حضرتشان بر مبارزه ی جدّی و عملی با مفاسد اقتصادی و دزدان و چپاولگران بیت المال تأکید دارند.

فعال شدن قوه قضائیه در برخورد با مفاسد اقتصادی، مردم را بشدت به این دستگاه امید وار کرده است.

رویکرد رئیس جدید قوه قضائیه که سراغ دانه درشتها رفته ،رویکرد خوبی است که ضمن تشکر از ایشان و همکارانشان این روند باید ادامه پیدا کند.

قوه قضائیه از جوسازی ها نترسد و با قوّت و قدرت دست دزدان را از اموال عمومی قطع کند.

اگر دولت و مجلس و سایر دستگاه ها به وظیفه نظارتی درونی خود عمل کنند،فساد شکل نمیگرد تا قوه قضائیه مجبور به ورود شود.

مبارزه با فساد قبل از اینکه وظیفه دستگاه قضائی باشد وظیفه دولت و مجلس و دیگر دستگاه هاست.

مجلس و دولت برای مبارزه با مفاسد باید پاسخگو باشند و به مردم گزارش کار ارائه دهند که در این راستا چکار کرده اند.