حجت الاسلام والمسلمین ترابی:نعمت عظیم ولایت فقیه در دوران غیبت امام معصوم(ع)،یکی از برکات غدیر خم اس

۱۳۹۸/۵/۲۶

به گزارش روابط عمومی ستاد برگزاری نماز جمعه شهرستان رباط کریم، حضرت حجت الاسلام والمسلمین ترابی امام جمعه محترم در خطبه های نماز عبادی،سیاسی،وحدت بخش و دشمن شکن جمعه این هفته شهرستان با تبریک عید سعید غدیر بیان داشتند: عید غدیر یکی از بزرگترین و عظیم ترین اعیاد اسلامی است.

علت اهمیت و عظمت عید غدیر مسئله ولایت است.عید غدیر روز اکمال دین و اتمام نعمت و رضایت خدای متعال برای اینکه اسلام تا روز قیامت دین مردم باشد،است.

روز غدیر روز بزرگی است که مهمترین واقعه ی تاریخ اسلام و آخرین مأموریت پیامبر اعظم اسلام(ص)یعنی تعیین امام و حاکم اسلامی بعد از خود رقم خورده است.

نعمت عظیم ولایت فقیه در دوران غیبت امام معصوم(ع)،یکی از برکات غدیر خم است.

خطیب جمعه رباط کریم با تبریک 26 مرداد سالروز ورود عزتمندانه آزادگان عزیز به میهن اسلامی ،اظهار داشتند:ایستادگی و مقاومت بی نظیر آزادگان سر افراز برگ ذرّین و درخشانی بود که حیرت جهانیان را بدنبال داشت.

مقاومت و پایمردی غیور مردان آزاده در سخت ترین شرایط اردوگاههای دشمن وزیر شکنجه، کم از شهادت ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین ترابی کودتای 28 مرداد و سرنگونی دولت مصدق را نتیجه اعتماد به آمریکا در آنزمان دانست و گفت: در هیچ زمانی نباید به آمریکا اعتماد کرد،اعتماد به آمریکا در قضیه ی برجام باعث اینهمه خسارت به کشور و ملت شد.

ایشان با اشاره به نتیجه بخش بودن مقاومت گفت : آزادی نفتکش ایرانی بعد از 40 روز حاصل مقاومت و پاسخ محکم ایران اسلامی در توقیف کشتی های انگلیس بود که دنیا از آن بعنوان پیروزی بزرگ ایران یاد کرد.

امام جمعه رباط کریم با اشاره به هشدار رهبر عزیز و حکیم انقلاب اسلامی در باره توطئه تجزیه یمن و لزوم ایستادگی در برابر آن گفت: آمریکا و صهیونیزم بین الملل از سالهای دور بدنبال کشور های اسلامی بوده و هستند تا با تبدیل آنها به کشور های کوچک و ضعیف راحت تر بر آنها سلطه پیدا کرده و منابع ثروت آنها را به یغما(غارت) ببرند.

در همین سالهای اخیر آمریکائیها بدنبال تجزیه عراق و سوریه از طریق گروه های تکفیری ،تروریستی بودند و امروز نوبت یمن است که باید در برابر این توطئه محکم ایستاد و آنرا خنثی نمود.

جمعه 25 مرداد 98