امام جمعه رباط کریم:ملت ایران در 40 سال گذشته همواره ثابت کرده که از هیچ قدرتی نمی ترسد

۱۳۹۸/۵/۱۲

به گزارش روابط عمومی ستاد برگزاری نماز جمعه شهرستان رباط کریم، حضرت حجت الاسلام والمسلمین ترابی امام جمعه محترم در خطبه های نماز عبادی،سیاسی،وحدت بخش و دشمن شکن جمعه این هفته شهرستان ضمن تسلیت شهادت مظلومانه امام جواد(ع)و با اشاره به سالروز ازدواج فرخنده مولا امیر المومنین (ع) و حضرت زهرا(س) "روز ازدواج جوانان" گفتند: توصیه رسول خدا(ص) و اولیاء الهی ازدواج ساده و بهنگام است.

مسئولان کشور و خانواده ها باید مقدمات ازدواج ساده و بهنگام جوانان را فراهم کنند.

امروز بخاطر مشکلاتی که بر سر راه تشکیل خانواده وجود دارد، سن ازدواج بالا رفته است و این تبعاتی منفی دارد.

خانواده ها سخت گیری نکنند ، مهریه ها را سنگین نگیرند،توقع جهیزیه های سنگین نداشته باشند.

عزت دختر و ماندگاری ازدواج به اخلاق و انسانیت است نه به مهریه و جهیزیه زیاد. اسلام اینها را تأیید نمی کند.

خطیب جمعه شهرستان رباط کریم با اشاره به سالگرد نهضت مشروطیت، آنرا از مهمترین تحولات تأثیر گذار تاریخ معاصر کشور دانست و با گذشت 113 سال از آن هنوز آثار و عواقب این نهضت مایه درس گرفتن و عبرت آموزی است.

تفرقه میان نخبگان و عدم انجام وظیفه توسط خواص ، عدم توجه به وحدت و اتحاد، عدم تبعیت از مراجع ،علماء و رهبران دینی و غافل شدن از دسیسه های دشمنان از عوامل انحراف نهضت مشروطه است.امروز باید مواظب باشیم که تاریخ تکرار نشود.

ایشان ائتلاف نظامی آمریکا مبنی بر محافظت از کشتی رانی در باب المندب و تنگه هرمز را قبل از شروع ، شکست خورده دانست و گفت: این طرح،طرحی نمایشی برای اعاده حیثیت و آبروی از دست رفته آمریکا و انگلیس و ترساندن ملت ایران است.در حالیکه ملت ایران در 40 سال گذشته همواره ثابت کرده که از هیچ قدرتی نمی ترسد. و این ائتلافها هم نمی تواند آبروی از دست رفته ی آمریکا را برگرداند.

جمعه 11 مرداد 98