امام جمعه رباط کریم:نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان بعنوان روز جهانی قدس نشأت گرفته از آینده نگر

۱۳۹۸/۳/۱۲

به گزارش روابط عمومی ستاد برگزاری نماز جمعه شهرستان رباط کریم، حضرت حجت الاسلام والمسلمین ترابی امام جمعه محترم شهرستان رباط کریم در خطبه های نماز عبادی،سیاسی،وحدت بخش و دشمن شکن آخرین جمعه ماه مبارک رمضان با اشاره به سی امین سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام راحل(ره) بیان کردند:این مرد بی نظیر تاریخ معاصر ایران، نه تنها حق بزرگی بر ملت ایران بلکه بر ملتهای آزاده و مسلمان جهان دارد که با نهضت دینی خود به ملت های ستمدیده و مظلوم ،اراده و جسارت داد تا در برابر طواغیت و ظالمین بایستند و حقوق خود را استیفا نمایند.

ملت ایران 30 سال قبل با آن تشییع تاریخی ، با شکوه ترین پیوند ملت و رهبری را به نمایش گذاشتند.

از ویژگی های حضرت امام راحل (ره) اینکه او توانسته بود بر قلب ها حکومت کند و طیف های گوناگون مردمی را که نه 15 خرداد 42 و نه 22 بهمن 57 را از نزدیک مشاهده کرده بودند، اطراف مشعل فروزان انقلاب اسلامی گرد آورد و پیام روشن و روح بخش خود را به جهانیان برساند.

خطیب جمعه رباط کریم با تبریک سی امین سال انتخاب الهی و شایسته رهبر عزیز و حکیم انقلاب اسلامی عنوان کردند: تحلیل های دشمنان آن زمان این بود که پایان عمر امام ،پایان کار انقلاب اسلامی را نیز رقم خواهد زد . اما تدبیر دور اندیشانه حضرت امام راحل (ره) برای احیای نظریه ولایت فقیه و تثبیت آن در قانون اساسی جمهوری اسلامی بر تمامی فرضیات خط بطلان کشید.

معظم له در طول 30 سال پس از رحلت امام راحل(ره) کشتی انقلاب را از دل طوفانها بسلامت عبور داده و به ساحل امن رهنمون کرده است.

یکی از مهمترین ویژگی های ایشان "مقام معظم رهبری" به اعتراف دوست و دشمن، مدیریت عالی و خلّاقانه در شرایط حساس و بحرانی است که بحمد الله توانسته در سه دهه گذشته کیان نظام را به سلامت به ساحل مقصود برساند.

خدا را شاکر و سپاسگزاریم که بعد از 30 سال این انقلاب در مسیری که حضرت امام راحل (ره) مشخص کرده،به رهبری خلف صالحشان به حرکت خود ادامه میدهد.

ایشان با اشاره به روز جهانی قدس گفتند :نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان بعنوان روز جهانی قدس نشأت گرفته از آینده نگری امام راحل(ره) است ،اقدامی که تلاش بیش از نیم قرن آمریکا و صهیونیسم بین الملل برای محو فلسطین را با شکست مواجه نموده است.

حجت الاسلام والمسلمین ترابی با اشاره به اهمّیت مضاعف روز جهانی قدس امسال اظهار کرد: ما امسال در حالی راهپیمایی روز جهانی قدس را برگزار نمودیم که ملت مظلوم فلسطین با توطئه بزرگی مواجه اند.توطئه ای که موسوم به معامله ی قرن که بر اساس آن قرار است آرمان فلسطین به فراموشی سپرده شده و به پیش از 70 سال جنایت و غصب و اشغال و وحشیگری صهیونیست ها رنگ مشروعیت بدهند.بیت المقدس بعنوان پایتخت رژیم جعلی صهیونیستی به رسمیت شناخته شود و حق بازگشت فلسطینی های مهاجر و آواره از وطن لغو شود.

ملت مقاوم فلسطین و جبهه مقاومت سر سختانه در مقابل این خیانت قرن ایستاده و خواهند ایستاد و این طرح شوم همانند طرح های گذشته محکوم به شکست است.

امروز ملت ایران همزمان با ملت های مسلمان جهان با شرکت گسترده در راهپیمائی روز جهانی قدس این روز را به روز ابطال معامله ی قرن تبدیل نمودند.

ایشان در پایان از عموم مردم ولایی و روزه دار رباط کریم برای شرکت با شکوه در راهپیمائی امروز تشکر نمودند.

جمعه 10 خرداد ماه 98