اگر آل‌سعود حماقت کند و شیخ نمر را اعدام کند گور خود را کنده است- نماز جمعه مورخ 25-2-94

۱۳۹۴/۲/۳۰

امام جمعه موقت رباط کریم گفت: اگر آل‌سعود حماقت کند و شیخ نمر را اعدام کند گور خود را کنده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعید جلالی در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته رباط کریم که در مصلای این شهر و با حضور گسترده اقشار مختلف مردم برگزار شد، با توجه به مبعث حضرت رسول اکرم (ص) اظهار کرد: ملل مسلمان بدانند که مبعث پیامبر اعظم (ص) برای وحدت بوده است و امروز اختلاف بلای جان مسلمانان شده است.
وی با اشاره به لزوم حفظ وحدت بین مسلمانان بیان کرد: یکی از پیام‌های جدی مبعث حضرت رسول (ص) وحدت است و امروز دشمنان اسلام تفرقه و اختلاف را در دستور کار خود قرار داده‌اند و تا حدودی نیز موفق بوده‌اند که بین امت اسلامی تفرقه ایجاد کنند.
جلالی با اشاره به تفرقه‌افکنی دشمنان اسلام بین مسلمانان تصریح کرد: برخی از سران کشورهای عربی و حکام خودخوانده عربی امروز نمی‌فهمند که دشمنان اسلام اتحاد و وحدت بین مسلمانان را بر نمی‌تابند و تمام تلاش خود را به کار بسته‌اند تا در کشورهای اسلامی اختلاف بیندازند و با تفرقه حکومت کنند.
وی به منفعت‌طلبی رژیم آل‌سعود اشاره کرد و گفت: حکام آل‌سعود امروز فقط به فکر منافع و مصالح شخصی خود هستند و به وحدت و منافع دنیای اسلام کاری ندارند.
امام جمعه موقت رباط کریم در ادامه گفت: متأسفانه در سال‌های اخیر در برخی از کشورهای غربی افرادی که درک درستی از دین اسلام و شناختی در مورد شخصیت والای رسول اکرم (ص) ندارند با ساخت فیلم‌های غرض‌ورزانه و به تصویر کشیدن کاریکاتورهای از پیامبر اعظم (ص) نه تنها اسلام‌هراسی را ترویج می‌کنند بلکه نیت شوم خود را در جهت تفرقه به عینیت رسانده‌اند.
وی با اشاره به روز نکبت اظهار کرد: کشورهای شرقی و غربی که در تولد رژیم منحوس صهیونیستی نقش داشته‌اند تنها فلسطین را هدف قرار نداده‌اند بلکه کشورهای اسلامی و اتحاد ملل اسلامی را هدف قرار داده‌اند که آل‌سعود و برخی از حکام عربی این را درک نمی‌کنند و با کج‌فهمی خود به مقاصد شوم دشمن کمک می‌کنند.
جلالی تأکید کرد: این خیال و فکر غلطی است که رژیم نامشروع صهیونیستی فقط در فلسطین فعالیت دارد بلکه این رژیم نامشروع در بین تمام کشورهای اسلامی در حال نفاق و تفرقه‌اندازی است.
امام جمعه موقت رباط کریم تصریح کرد: از جمله موارد ننگینی که آل‌سعود در حال ارتکاب آن بوده بحث اعدام شیخ نمر است و حتی بحث صدور حکم اعدام برای این روحانی عزیز و مجاهد نشان از کج‌فهمی و ناپختگی حکام آل‌سعود دارد.
وی با انتقاد از مواضع دوپهلوی سازمان‌های مدعی حقوق بشر بیان کرد: مجامع بین‌المللی در مورد کوچک‌ترین وقایع در دنیا موضع‌گیری می‌کنند و بیانیه می‌دهند و حتی برخی مواقع شدت عمل به خرج می‌دهند اما چرا در مورد حمله احمقانه آل‌سعود به یمن سکوت کرده‌اند؟ چرا در مورد اعدام شیخ نمر که رهبر شیعیان عربستان است سکوت کرده‌اند و چرا مجامع بین‌المللی دوگانه با مسائل برخورد می‌کنند.
جلالی در پایان متذکر شد: آل‌سعود بداند اگر حماقت کند و دیوانگی به خرج دهد و بحث صدور حکم شیخ نمر را به اجرا در بیاورد و این روحانی عزیز را به شهادت برساند گور خود را خواهد کند.