کارگر بودن یک ارزش الهی است- نماز جمعه مورّخ 11-02-1394

۱۳۹۴/۲/۳۰

حجت‌الاسلام والمسلمین سعید جلالی در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهر رباط کریم که در مصلای این شهر و با حضور گسترده اقشار مختلف مردم برگزار شد، با اشاره به 11 اردیبهشت ماه، روز کارگر اظهار کرد: مقام معظم رهبری سال‌ها است که استقلال واقعی را در گروی تولید داخلی دانسته‌اند، تولیدات داخلی ما توسط کارگران کشورمان ساخته می‌شود، بنابراین کارگر بودن یک ارزش الهی است.
وی با اشاره به لزوم حفظ شأن کارگران بیان کرد: در مقام بلند و والای کارگر همین بس که پیامبر اعظم (ص) بر دستان کارگر بوسه زدند، بنابراین ما نیز باید به این قشر زحمتکش احترام بگذاریم و خدای نکرده به دید حقارت به آنها نگاه نکنیم.
امام جمعه موقت شهر رباط کریم با اشاره به شهادت استاد مطهری که روز معلم نام گرفته است، تصریح کرد: از معصوم (ع) نقل است که «انسان سه پدر و مادر دارد، اول پدر و مادری که شما را به دنیا می‌آورند، دوم پدر و مادر همسر انسان و سوم کسی که به شما تعلیم می‌دهد، که حکم پدر و مادر شما را دارد».
وی افزود: با توجه به آیات قرآن کریم که احترام پدر و مادر را مورد تاکید قرار داده، بر ما واجب است که احترام همه این عزیزان را که حکم پدر و مادر ما را دارند به جا آوریم.
جلالی ادامه داد: معلمی شغل انبیاست و این معلم است که با تعلیم و تعلم خود انسان را از جهالت به سوی علم و دانش می‌برد و بزرگترین نقش را وی ایفا می‌کند که انسان را به سوی علم و آگاهی سوق می‌دهد؛ باید بدانیم جامعه‌ای موفق‌تر است که معلم و مقام معلم را تکریم می‌کند.
وی بیان کرد: معلم دارای سه وجه است، اول تعلیم بوده که معلم به دانش‌آموزان سواد و علم را می‌آموزد، دومین وجه معلم، آموختن چگونگی تفکر است، در واقع این معلم است که به دانش‌آموز یاد می‌دهد که چگونه فکر کند، معلم باید روش صحیح و منطقی تفکر را به دانش‌آموز یاد دهد و جامعه‌ای که تفکر سطحی داشته باشد، پایدار نخواهد ماند.
امام جمعه موقت شهر رباط کریم در پایان متذکر شد: سومین وجه معلم، اخلاق‌آموزی و داشتن رفتار درست با دانش‌آموزان بوده که از مهمترین وظایف معلمان است، چیزی که در عمق و جان دانش‌آموز اثر می‌گذارد چگونگی اخلاق و کردار معلم است و این نکته در دانش‌آموز نفوذ بسیار دارد.