خطبه های نماز جمعه مورخ 95/6/12

۱۳۹۵/۶/۱۴

حجت الاسلام والمسلمین رشید زاده امام جمعه موقت شهرستان رباط کریم در خطبه های عبادی سیاسی این هفته با توجه به قرار گرفتن در ایام زیارتی امام رضا (ع) توفیق زیارت آن حضرت برای مومنین را نمودند. و فرمودند: برای رسیدن به درجات والای الهی اول باید گناه نکنیم و سپس به فکر ثواب باشیم.زیرا هر چقدر ثواب کرده باشیم با یک گناه همه آن ها را تباه و نابود می کنیم.
وی افزود: در فضای مجازی بدون مطالعه و تحقیق هر حرفی زده می شود که در دنیای قیامت بخاطر پخش این حرفا باید جواب آن ها را داد.
ایشان مومنین را به محافظت از لقمه حرام هشدار دادند و فرمودند لقمه حرام هم بر روی زندگی شخص و هم اولاد آن ها تاثیر می گذارد.
حجت الاسلام والمسلمین رشید زاده فرمودند:امروز مصادف با شهادت امام جواد(ع) است که شهادت این امام همام را به محضر پدر بزرگوار ایشان امام رضا (ع) و امام عصر (عج) تسلیت گفتند.ایشان در ادامه به مناسبت فرا رسیدن ماه ذیحجه این ماه را ماه پر خیر و برکتی خواندند که دارای مناسبت های خاصی در دهه اول آن است و مومنین می توانند با رجوع به کتاب مفاتیح الجنان از دعاها و نماز های این ماه کمال استفاده را ببرند.
ایشان سالروز ازدواج امام علی (ع)و فاطمه الزهرا(س) را تبریک گفتند و فرمودند:باید در این ایام ازدواج جوانان را بیشتر گسترش دهیم. و سعی کنیم مهریه ها را پایین بگیریم و از حضرت فاطمه زهرا(س) الگو برداری کنیم.
و همچنین جشن های عروسی باید محل نزول فرشتگان باشد نه محل کارهای حرام.ما باید از زندگی امیرالمونین درس سادگی را بیاموزیم.
امام جمعه موقت شهرستان رباط کریم نسبت به بالا رفتن سن ازدواج هشدار دادند و فرمودند: سن ازدواج و میل به تجرد گرایی روز به روز در حال افزایش است. و از طرف دیگر هم زلزله طلاق بنیان خانواده ها را به خطر انداخته است و ما شاهد روزانه 381 طلاق در کشور می باشیم و این آثار تجمل گرایی و عدم رعایت قوانین اسلامی است.
ایشان فرمودند شهریور ماه پر مناسبتی است که هم هفته دولت و شهادت شهید رجایی و با هنر را در دل خود دارد و هم ترور آیت الله قدوسی و شروع جنگ تحمیلی است که بر ما تحمیل شده است.
وی افزود: در ماه ذیحجه که مقارن با شهریور ماه شده در این ماه وهابیون که ادعای خادمی حرمین شریفین را می کنند 400 نفر از هم وطنان ما را به شهادت رساندند
ایشان در ادامه فرمودند بمب های آل سعود بر سر مردم مظلوم یمن فرود می آید که با نگاه به عراق و سوریه و یمن نقش مستقیم و غیر مستقیم آمریکا و اسرائیل بیش از پیش معلوم می شود.
وی افزودک آیا می شود به همچین دشمنی اعتماد کرد؟