خطبه های نماز جمعه مورخ 95/01/20

۱۳۹۵/۱/۲۱

حجت الاسلام والمسلمین سعید جلالی، امام جمعه موقّت شهرستان رباط کریم، در آیین عبادی سیاسی روز جمعه این شهرستان که در مصلّای این شهر و با حضور پرشور اقشار مختلف رباط کریم برگزار شد، با اشاره به روز فناوری و هسته ای اظهار کرد: کشوری مانند آمریکا می خواهد در کنار زورگویی به مردم دنیا ما را نیز زیر سلطه خود داشته باشد اما ما نمی گذاریم.
حجت الاسلام والمسلمین جلالی امام جمعه موقت شهرستان رباط کریم در خطبه اول به نقل حدیثی از پیامبر اکرم (ص) پرداختند و فرمودند شش چیز را برای من شما عهده دار شوید تا من بهشت را برای شما عهده دار شوم:
1.وقتی با همدیگر حرف می زنید به همدیگر دروغ نگویید
2.وقتی که به خدا وعده ای دادید بر خلاف آن وعده عمل نکنید
3.وقتی که امانتی را پذیرفتید نباید در آن امانت خیانت کنید
4.چشم های خود را از دیدن صحنه های حرام بپوشانید
5.فروج خود را از زنا نگاه دارید
6.دست و زبان خود را از حرام و زیان مردم نگاه دارید
وی در خطبه دوم به بیان مناسبات هفته پرداختند و فرمودند: ملت ما دوست دارد با تمام دنیا روابط دوستانه داشته باشد ولی وقتی آمریکا می خواهد سلطه گری و زور گویی کند ما با این کنار نمی آییم و به دستور امام با آمریکا قطع رابطه کردیم.
حجت الاسلام والمسلمین جلالی فرمودند: ما هرگز اجازه نمی دهیم هیچ کشوری به ما زورگویی کند و بر ما سلطه گری کند.اینقدر ما از آمریکا و اروپا ضرر دیده ایم که نمی توان آن ها را تحمل کرد
ایشان در ادامه افزودند: امروز که 20 فروردین روز ملی فناوری هسته ای است می گویم آمریکا چشم دیدن موفقیت جوانان ایرانی ما را ندارد.آن ها متوجه استعدادهای ما شده اند برای همین هم دست به ترور این جوانان و دانشمندان ما زده اند زیرا که آن ها از موفقیت ما می ترسند.
وی در ادامه فرمودند: هم اینک ایران اسلامی ما از رتبه 200 علمی دنیا به رتبه 8 علمی دنیا رسیده است که این موفقیت بسیار بزرگی است.
وی افزودند:جوانان کشور ما توانستند سلول های بنیادی در داخل کشور تولید کنند که غرب از این همه موفقیت نگران است و در مسیر ما سنگ اندازی می کند.
حجت الاسلام والمسلمین جلالی فرمودند: این جوانان می توانند کشور را در راستای فرمایش رهبری مبنی بر نامگذاری امسال به اقتصاد مقاومتی،اقدام و عمل پیش ببرند.ما نباید منتظر باشیم تا کشور های اروپایی بیایند و اقتصاد ما را درست کنند که این کار بسیار اشتباهی است.
وی افزودند: شنبه 21 فروردین مصادف با اول ماه رجب از با برکت ترین ماه های ماست.ماه رجب، ایستگاه اصلاح است.
حجت الاسلام والمسلمین جلالی در ادامه ولادت امام محمد باقر(ع) را به مومنین تبریک و تهنیت و در آخر نیز شهادت امام علی النقی الهادی (ع) را به عموم نماز گزاران تسلیت گفتند.


گزارش تصویری: