نماز جمعه مورخ 09-11-94

۱۳۹۴/۱۱/۱۵

حجت الاسلام والمسلمین سعید جلالی، امام جمعه موقّت رباط کریم در آیین عبادی سیاسی روز جمعه این شهرستان، اظهار کرد: دوازدهم بهمن ماه نقش تعیین کننده ای در سرنوشت انقلاب اسلامی داشت، آن روز زمان ورود امام خمینی(ره) به وطن و آغاز دهه مبارک فجر بود.
وی با اشاره به خصوصیات انقلاب اسلامی افزود: ۳۸ سال از بهار انقلاب اسلامی می گذرد، علی رغم فراز و نشیب هایی که دشمنان ایجاد کرده اند این انقلاب همچنان استوار و راست قامت، عمر با برکت خود را سپری می کند و این ها نشانه هایی از استواری انقلاب است.
وی افزود: چه بسیار انقلابهایی که در همان روزها و سالهای آغازین خود خاموش گشتند و به زباله دان تاریخ پیوستند و یا دچار ضلالت و گمراهی شدند.
وی تأکید کرد: دلیل انحراف آن انقلاب ها، فراموش کردن شعارهای اولیه آن انقلاب بود، انقلاب کبیر فرانسه با تکیه بر عقل منهای خدا از نوع لیبرالیستی بود که سرانجام با شکست مواجه شد.
وی ادامه داد: انقلاب الجزایر نیز پس از مدتی به دلیل استحاله فرهنگی و خود باوری نداشتن، ماهیت استقلال طلبانه خود را از دست داد.
وی بیان کرد: انقلاب اسلامی ایران جوهره اصلی خود را از بعثت نبوی و غدیر و حماسه بزرگ سیدالشهدا گرفته است و این دلیل ماندگاری انقلاب اسلامی در داخل و خارج از کشور است.
امام جمعه موقت رباط کریم ادامه داد: ما هر چه داریم متعلق به مردم است، این مردم سبب ماندگاری انقلاب هستند و اساس انقلاب نیز مردمی بودن است.
وی تأکید کرد: اگر ملت ما بیدار باشند و این گوهر گرانبهای دین را در وجود خود حفظ کنند اگر دشمن هم بخواهد نگاه چپی به نظام و انقلاب کند صدها سال دیگر از ملت تو دهنی خواهند خورد.
وی عنوان کرد: مسئولان کشور باید تقوا پیشه کنند، این که کسی در انتخابات حضور پیدا کند و سخنی برای آینده خود بگوید و نقشی برای مردم قائل نباشد این درست نیست.