مؤمنین فریب سیاه نمائی آمریکا را نخورند. نماز جمعه 15-08-94

۱۳۹۴/۸/۱۶

حجت‌ الاسلام والمسلمین حسینعلی محمدی‌نژاد در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته رباط کریم که در مصلای این شهر و با حضور گسترده اقشار مختلف مردم برگزار شد، خود و نمازگزاران را به تقوای الهی دعوت نمودند.
امام جمعه محترم رباط کریم در خطبه اوّل در ادامه مباحث قبلی پیرامون سبک زندگی اسلامی به دروغگویی و عوامل آن و نیز ضررهای ناشی از دروغگویی پرداختند.
وی در خطبه ی دوّم با تسلیت به مناسبت شهادت امام سجّاد (ع) به محضر امام عصر(عج)، مقام معظّم رهبری ، مومنین و مومنات چنین فرمودند :
امام سجاد (ع) وظیفه ی تبلیغ و تبیین دین را بر عهده داشتند آن حضرت بعد از شهادت امام حسین (ع) و یارانش ، خاطره ی عاشورا را زنده نگه داشتند و شیعیان را مدیریت نمودند.
امام جمعه محترم رباط کریم با اشاره به 18 آبان، روز کیفیت به بیان ارتباط کیفیت در اقتصاد کشور و ارتباط تنگاتنگ آن با اقتصاد مقاومتی پرداختند. زمانی که اقتصاد مقاومتی بیان می شود یعنی اینکه یک اقتصاد درون زا و برون نگر داشته باشیم. علاوه بر بازار های داخل کشور ،باید بازارهای خارج کشور را به دست بیاوریم.
کشور ما به خاطر تحریم ها حدود 20 در صد لطمه دیده، در صورتیکه فرمایشات رهبر توجّه بیشتر و انجام گردد؛ در اقتصاد کشور دچار مشکلی نمی شویم.
اقتصاد مقاومتی به طور جدّی باید اجراء گردد.
در ادامه با اشاره به اصلاح الگوی مصرف چنین فرمودند : اصلاح الگوی مصرف بدین معنا که اسراف نکنیم نیست، بلکه استفاده صحیح کنیم. از اسراف در زمان، خوراک، پوشاک و . . . بپرهیزیم.
محمدی نژاد در پایان از حضور باشکوه دانش آموزان ، اقشار مختلف مردم و نیز ادارات در راهپیمائی یوم ا... 13 آبان تشکر نموده و فرمودند : 13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار است. عزّت ما در گرُو مبارزه با استکبار است. مومنین باید هوشیار باشند و فریب سیاه نمائی آمریکا را نخورند. آمریکا به دنبال نفوذ است. این نفوذ سیاسی، اقتصادی ، فرهنگی و . . . است.
در پایان به نقل سؤالی که از رهبر انقلاب در مورد تکلیف مبارزه با استکبار، بعد از برجام پرسیده شده بود، اشاره فرمودند. حضرت آقا فرمودند : مگر مبارزه با استکبار تعطیل پذیر است. مبارزه با استکبار، مبارزه با نظام سلطه، تعطیل پذیر نیست. این جزء کارهای اساسی ما می باشد.یعنی اگر مبارزه با استکبار نباشد ما تابع قرآن نیستیم.