امام جمعه شهرستان رباط کریم : جمهوری اسلامی با آمریکا مذاکره مستقیم نخواهد کرد

۱۴۰۰/۱۲/۲۱

امام جمعه شهرستان رباط کریم : جمهوری اسلامی با آمریکا مذاکره مستقیم نخواهد کرد / آمریکا و غرب زمینه ساز بحران اوکراین هستند

حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای ترابی امام جمعه محترم شهرستان رباط کریم در خطبه های نماز جمعه این هفته با تبریک عید بزرگ مبعث، بر عمل به تعالیم پیامبر اعظم اسلام تاکید نموده و گفت : یکی از درسهای بزرگی که ما باید از بعثت فرا بگیریم تخلّق به اخلاق اسلامی است.

جمهوری اسلامی بر شروط ملت ایران، یعنی لغو همه تحریم های ظالمانه، راستی‌آزمایی و ارائه تضمین از سوی آمریکایی ها پای فشاری دارد و از خطوط قرمز خود کوتاه نخواهد آمد.

مذاکرات وین با موضوع فعالیت‌های هسته‌ای است، جمهوری اسلامی ایران هرگز در رابطه با توان دفاعی و موشکی و نفوذ منطقه‌ای خود با کسی مذاکره نمی‌کند و به دیگران اجازه ورود به این موضوعات را نخواهد داد.

جمهوری اسلامی با آمریکا مذاکره مستقیم نخواهد کرد، اگر آمریکا یی‌ها اراده سیاسی کنند و دست از زیاده‌خواهی‌های خود بردارند از طریق مذاکره با کشورهای ۱+۴ هم توافق حاصل می شود.

آمریکا و غرب زمینه ساز بحران اوکراین هستند. تصمیم نسنجیده آمریکا برای گسترش ناتو به شرق اروپا و نزدیکی مرزهای روسیه و وعده به برخی کشورهای این منطقه برای پیوستن آنها به ناتو زمینه‌ساز این بحران شد.

نقض حاکمیت ملی، استقلال و تمامیت ارضی کشورها با هر بهانه‌ای محکوم است.

قطعاً جنگ و توسل به نیروی نظامی راه حل مشکلات نیست.

بحران اوکراین باید از طریق دیپلماسی و مذاکره حل شود.