امام جمعه شهرستان رباط کریم : مسئولان و دولتمردان به مردم وعده سر خرمن ندهند

۱۴۰۰/۶/۱۷

امام جمعه شهرستان رباط کریم : مسئولان و دولتمردان به مردم وعده سر خرمن ندهند،دروغ مصلحتی نگویند،بر سر مردم منّت نگذارند،از بالا به مردم نگاه نکنند،خوی اشرافی گری پیدا نکنند.

به گزارش روابط عمومی ستاد برگزاری نماز جمعه شهرستان رباط کریم حجت الاسلام والمسلمین ترابی امام جمعه شهرستان رباط کریم در خطبه های نماز جمعه این هفته با تسلیت سالروز شهادت امام سجاد(ع) ،کتاب ارزشمند صحیفه سجادیه را از معجزات قولی آن امام بزرگوار دانستند و گفتند : همه ائمه (ع) بهنگام نزول بلا و مشکلات و گرفتاری دعای هفتم صحیفه را برای رفع بلا می خواندند.

توصیه رهبر عزیز و حکیم انقلاب اسلامی برای قرائت دعای هفتم صحیفه در ایام شیوع کرونا عمل به سیره امامان معصوم (ع) است.

رهبر عزیز و حکیم انقلاب اسلامی در اولین دیدار اعضای دولت سیزدهم باید ها و نباید های کار گزاران را بر شمردند که در واقع همان نامه 53 نهج البلاغه و عهد نامه امیر المومنین (ع) با مالک اشتر بود که به زبان جاری روز ترجمه و ارائه گردید.

نظام جمهوری اسلامی ، نظامی مردم سالار دینی است. پشتوانه اصلی آن مردمند، مردم در طول 42 سال گذشته از نظام اسلامی در برابر تهدیدات و خطرات حمایت کرده اند در حقیقت بقاء و دوام نظام مبتنی بر رضایت مردم و اعتماد آنها به دولت است. این یک امر حیاتی است.

مسئولان و دولتمردان به مردم وعده سر خرمن ندهند،دروغ مصلحتی نگویند،بر سر مردم منّت نگذارند،از بالا به مردم نگاه نکنند،خوی اشرافی گری پیدا نکنند.

مردمی بودن دولت روح امید را در مردم تقویت می کند و باعث افزایش سرمایه دولت می شود.

با موضعگیری حکیمانه رهبر عزیز و حکیم انقلاب اسلامی در مورد افغانستان مبنی بر اینکه ما طرفدار ملت افغانستان هستیم تکلیف همه مسئولان و صاحب نظران سیاسی و تریبون داران برای یک موضعگیری هماهنگ مشخص شد.

رابطه ما با دولت هایی که در افغانستان می آیند و می روند به دو عامل بستگی دارد: 1- نوع تعامل آنها با مردم خودشان(همه ی اقوام و مذاهب) 2-رابطه ی ما با دولت ها به نوع رابطه آنها با ما بستگی دارد.

در پایان ایشان ازحضور 22 گروه اردوی جهادی پزشکی ( در تخصص های : زنان / پوست و مو / مغز و اعصاب / طب سالمندی / آموزش خود مراقبتی / قلب / داخلی / طب سنتی / پرستاری / روانشناسی / حقوقی و تربیتی – فرهنگی ) در مصلای نماز جمعه شهرستان رباط کریم جهت ارائه خدمات پزشکی به مردم ولایتمدار رباط کریم و مداوای بیماران و همچنین از کسانیکه که با ستاد برگزاری نماز جمعه همکاری کرده اند (بیمارستان حضرت فاطمه الزهرا "س" - هلال احمر – جبهه پیروان ولایت – مرکز بهداشت شاطریان – شهرداری – گروه جهادی بچه های فاطمه"س" و ...) تشکر نمودند.