امام جمعه رباط کریم: نماز جمعه عامل وحدت و اتحاد و همبستگی امت اسلامی است

۱۴۰۰/۵/۳۱

امام جمعه رباط کریم: نماز جمعه عامل وحدت و اتحاد و همبستگی امت اسلامی است / برای حل مشکلات کشور نباید نگاه به دست اروپا و آمریکا داشت / باید با روحیه اعتماد به نفس ملی و با اتکاء به توانمندی های داخلی مشکلات را حل کرد و کشور را پیش برد.


به گزارش روابط عمومی ستاد برگزاری نماز جمعه شهرستان رباط کریم ، حجت الاسلام والمسلمین ترابی امام جمعه رباط کریم در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته با تبریک فرا رسیدن عید سعید غدیر با استفاده از روایات ، این عید را بالاتر و شریفتر از اعیاد قربان ،فطر و جمعه دانست و گفت: علت اهمیت و عظمت عید غدیر ،مسئله ولایت و امامت است.

حجت الاسلام والمسلمین ترابی با تبریک پنجم مرداد ماه سالروز اقامه ی اولین نماز جمعه در تهران بفرمان نورانی حضرت امام راحل عظیم الشأن و به امامت مرحوم آیت الله طالقانی گفت: هفته اول مرداد برای انقلاب اسلامی ایران یکی از هفته های با برکت است. در این هفته اقدامی بزرگ و گامی اساسی در اجرای دستورات اسلامی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی برداشته شد و یکی از دستورات اسلامی که خود دعوت کننده به اجرای بسیاری از دستورات دیگر است به اجرا در آمد.

نماز جمعه و احیای آن پس از انقلاب اسلامی یکی از دست آورد های بزرگی است که آثار و برکات آن مداوم و بی شمار است.

نماز جمعه یک امر حکومتی است،مرتبط با حاکم اسلامی و دستگاه حکومت اسلامی است.نماز جمعه نماز حاکمیت است . یک نماز معمولی نیست.

نماز جمعه عامل وحدت و اتحاد و همبستگی امت اسلامی است. نماز جمعه عامل جلو گیری از تفرقه، تشتت و پراکندگی صفوف است.نماز جمعه موجب آگاهی بخشی و بصیرت افرایی و روشنگری آحاد جامعه است.

ایشان در ادامه با اشاره به سخنان ارزشمند رهبر عزیز و حکیم انقلاب اسلامی در آخرین دیدار هیئت دولت دوازدهم مبنی بر درس بزرگ بی اعتمادی غرب گفتند: دولتمردان آینده باید از این تجربه تلخ دولت یازدهم و دوازدهم و اعتماد به آمریکا عبرت بگیرند و بدانند که غربی ها و آمریکایی ها غیر قابل اعتمادند،نباید به آنها امید بست،نباید از آنها توقع کمک داشت.

توقع کمک به حل شدن مشکلات کشور از دشمن، توقع نا درستی است،اروپایی ها و آمریکایی ها دلشان بحال ما و کشورمان نمی سوزد.

42 سال است که آمریکا با ملت ما دشمنی می کند ، 42 سال است که آنها برای ضربه زدن به این کشور و ملت تلاش می کنند.برای ضربه زدن به کشور ما آنچه توانسته اند انجام داده اند. اگر نکرده اند ، نتوانستند، نه اینکه نخواستند ضربه بزنند.

بسیاری از مشکلات اقتصادی و معیشتی امروز مردم بخاطر اعتماد به غرب و آمریکاست.بخش اعظم ناکامی ها دراین 8 سال گذشته بخاطر گره زدن مسائل کشور به مذاکره با اروپا و آمریکا بوده است.

برجام هیچ دست آوردی نداشت. همه اش خسارت محض بود چون ما همه ی امتیازات را نقداً دادیم.

در مقابل وعده های نسیه ای که هیچکدام عملی نشد تنها فایده برجام درس بی اعتمادی به غرب است.

برای حل مشکلات کشور نباید نگاه به دست اروپا و آمریکا داشت. باید با روحیه اعتماد به نفس ملی و با اتکاء به توانمندی های داخلی مشکلات را حل کرد و کشور را پیش برد.

ایشان با اشاره به روایت صحیح و صادقانه رهبر عزیز و حکیم انقلاب اسلامی از مذاکرات اخیر وین گفت: متأسفانه برخی تلاش کردند با روایت نا درست،بجای محکوم کردن زیاده خواهی های آمریکا جبهه ی خودی را محکوم کنند و بگویند اگر مصوبه آذر ماه نبود در اسفند تحریم ها برداشته شده بود، این روایت درست نیست.

آمریکایی ها در جریان مذاکرات اخیر وین ذره ای از زیاده خواهی های خود کوتاه نیامدند و حتی تضمین ندادند که بار دیگر از برجام خارج نشوند.