امام جمعه رباط کریم: اگر مدیران اجرایی کشور روحیه جهادی و میدانی داشتند از مدت ها قبل باید بفکر امرو

۱۴۰۰/۵/۲

امام جمعه رباط کریم: اگر مدیران اجرایی کشور روحیه جهادی و میدانی داشتند از مدت ها قبل باید بفکر امروز می بودند / مردم مومن و انقلابی خوزستان حق دارند گلایه و اعتراض کنند ولی مراقب نفوذی ها و عناصر ضد انقلاب باشند

به گزارش روابط عمومی ستاد برگزاری نماز جمعه شهرستان رباط کریم ، حجت الاسلام والمسلمین ترابی امام جمعه رباط کریم در خطبه های نماز جمعه این هفته با تبریک عید سعید غدیر ،روز اکمال دین و اتمام نعمت گفت: در این روز بزرگ و تاریخی و سر نوشت ساز پیامبر اسلام در اجتماع حاجیان پیمان گرفت که پیام غدیر و تعیین ولایت را به دیگران و آنها هم به نسل های آینده منتقل کنند.

واقعه غدیر در حقیقت استمرار شریعت نبوی در ادامه ی تاریخ است.

در دهه ولایت و امامت بیش از 200 برنامه در سطح شهرستان اجرا می شود. طبخ 70 هزار پرس غذا بمنظور ترویج سنت اطعام در غدیر،ذبح بیش از 200 گوسفند در محلات مختلف، تهیه و توزیع بیش از سه هزار بسته معیشتی میان نیازمندان ایستگاه های صلواتی و جشن محلات،مسابقات از خطبه غدیر و ...

حجت الاسلام والمسلمین ترابی در ادامه با تبریک پنجم مرداد ماه سالروز اقامه اولین نماز جمعه در تاریخ انقلاب اسلامی گفت: در پنجم مرداد 59 بفرمان حضرت امام راحل (ره) اولین نماز جمعه در تهران به امامت مرحوم آیت الله طالقانی برگزار شد و پس از آن کانونهای نماز جمعه در سراسر کشور به گونه ای پر شور و با جذبه شکل گرفت و به تجلی گاه ایمان ،وحدت ، بصیرت و صلابت و آگاهی تبدیل شد.

در 42 سال گذشته نماز های جمعه از اهمیت و جایگاه خاصی در داخل و خارج کشور برخوردار شده، هم به لحاظ آثار و برکاتی که نماز جمعه برای نظام اسلامی داشته و هم از نظر توجه دشمنان به این کانون با صلابت که موجب خنثی شدن توطئه های آنها شده است.

در 42 سال گذشته مردم مومن و انقلابی بخوبی از نماز های جمعه استقبال کرده و همیشه از حامیان اصلی نماز جمعه و ائمه جمعه بوده اند.

برگزاری با شکوه نماز های جمعه دوستان را امید وار و دشمنان را از اجرای نقشه پلیدشان مأیوس می کند.

در حال حاضر با توجه به تهاجم فرهنگی و جنگ نرم دشمنان که با هدف جدایی نسل جوان و نوجوان ما از اسلام و نظام صورت می گیرد ، حضور مردم در مراسم مذهبی و انقلابی بویژه نماز های جمعه از اهمیت بیشتر برخوردار است.

خطیب جمعه شهرستان رباط کریم با اشاره به مشکلات بی آبی در خوزستان گفت: چرا مسئولان و دولتمردان همیشه باید غافلگیر شوند،چرا از قبل تدبیر نمی کنند؟

اگر مدیران اجرایی کشور روحیه جهادی و میدانی داشتند از مدت ها قبل باید بفکر امروز می بودند، با اجرای برنامه هایی همچون آبخیز داری،مقابله با برداشت بی رویه از آب رود خانه های منتهی به خوزستان ، جلو گیری از طرح های بدون مطالعه و کار کار شناسی نشده.

مدیریت نشسته در اتاقهای در بسته و دور از واقعیت های میدان کارایی ندارد . اگر رئیس جمهور و وزرای مربوطه بجای نشستن در اتاقهای در بسته و گرفتن تصمیماتی که معلوم نیست چطور با واقعیت های میدان تطابق دارد و چه مقدار آن اجرایی می شود به خوزستان سفر می کردند و از نزدیک مشکلات مردم را لمس می کردند و گلایه ها و درد دل آنها را گوش می دادند، مشکلات سریعتر حل می شد.

مردم مومن و انقلابی خوزستان حق دارند گلایه و اعتراض کنند ولی مراقب نفوذی ها و عناصر ضد انقلاب باشند که از اجتماع آنها سوء استفاده نکنند.

مردم با بصیرت خوزستان در این چند روز با هوشیاری تمام به فراخوان دشمنان پاسخ نه دادند و یک بار دیگر نشان دادند که در عین اینکه مشکل دارند به دشمن اجازه سوءاستفاده نمی دهند.