امام جمعه رباط کریم: خرید و فروش رأی جرم است ، با مجرم باید برخورد قانونی صورت بگیرد

۱۴۰۰/۵/۲

امام جمعه رباط کریم: خرید و فروش رأی جرم است ، با مجرم باید برخورد قانونی صورت بگیرد / کسانی که با آبروی نظام بازی کردند باید مجازات شوند

به گزارش ستاد برگزاری نماز جمعه شهرستان رباط کریم حجت الاسلام والمسلمین ترابی امام جمعه شهرستان در خطبه های نماز عبادی،سیاسی جمعه ی این هفته با تبریک حلول ماه پر خیر و برکت ذی حجه گفت: ماه ذی حجه ماه عبادت،دعا و راز و نیاز با خداست، مخصوصاً دهه اول آن که پیامبر گرامی اسلام فرمود : عبادت و عمل خیر و صالح در نزد خدای متعال در هیچ ایامی محبوبتر از دهه اول ذی حجه نیست.

ایشان به بیان روز عرفه پرداخت و اظهار داشت: روز عرفه روز دعا،مناجات،راز و نیاز با خدا،روز توبه و استغفار است. زیارت امام حسین (ع) در روز عرفه و قرائت دعای عرفه ی آنحضرت مورد تأکید روایات است.

خطیب جمعه شهرستان رباط کریم با تبریک عید سعید قربان بر اهتمام به این روز مخصوصاً نماز پر شکوه عید قربان تأکید نمود و خواستار حضور مردم در این مراسم با عظمت شد.

حجت الاسلام والمسلمین ترابی با اشاره به 26 تیر ماه سالروز تأسیس شورای نگهبان گفت: شورای نگهبان در 26 تیر ماه 59 تشکیل شد و بعد ها عمق استراتژیک جمهوری اسلامی قلمداد شد و توانست با قدرت و صلابت در حراست از قانون و کیان ملی بایستد.

اهمیت شورای نگهبان و نظارت آن بر انتخاباتها زمانی مشخص می شود که بدانیم هرگاه مقوله نظارت استصوابی سهل و ممتنع فرض شده از همان ناحیه لطمات جبران نا پذیری به کشور و نظام وارد آمده است.

در هیچ کجای دنیا برای نفوذ به سیستم حکومتی به بهانه ی آزادی و دموکراسی ولنگاری سیاسی مشاهده نمی شود.

در نظام مقدس جمهوری اسلامی که قید جمهوریت و اسلامیت بعنوان لازم و ملزوم یکدیگر در درون پیکره ی نظام سیاسی تعریف شده لزوم این نظارت استصوابی کاملاً مشهود است.

امام جمعه رباط کریم در خصوص انتخابات اخیر شورا های اسلامی شهر و روستا گفت: هیأت های اجرایی و نظارت و نیرو های نظامی،امنیتی و قضایی برای برگزاری سالم و امن انتخابات زحمات زیادی کشیدند و ما در شعب اخذ رأی مشکلی نداشتیم.

خرید و فروش رأی جرم است چه افراد اکثریت آراء شده باشند یا نه ، با مجرم باید برخورد قانونی صورت بگیرد،مسئولین محترم قضایی شهرستان قبلاً اعلام کرده اند که اگر جرم ثابت بشود حتماً با افراد برخورد قانونی صورت می گیرد.

اگر کسی مرتکب خرید و فروش رأی شده مجرم است ولو نفر سی ام یا چهلم باشد و در صورت اثبات باید مجازات شود.

متأسفانه خرید و فروش رأی این انتخابات را در کام مردم تلخ کرد.

کسانی که با آبروی نظام بازی کردند باید مجازات شوند.

خطیب جمعه رباط کریم با انتقاد از سخنان برخی دولتمردان که در روز های پایانی عمر دولت دوازدهم همه چیز کشور را گل و بلبل نشان می دهند گفت: اینکه گفته می شود هم چرخ سانتریفیوژ ها می چرخد و هم چرخ اقتصادی کشور ، مردم قضاوت کنند آیا اینگونه است؟

آیا الان سفره آماده است و همه مشکلات حل شده و دولت بعد باید در را باز کند و مردم سر سفره بنشیند؟

آیا مردم در این مدت مشکلات عدیده نداشتند؟ زجر نکشیدند؟

مشکلات مردم و کشور بسیار زیاد است،قابل انکار نیست و عامل بیشتر آنها گره زدن مسائل کشور به برجام است.