امام جمعه رباط کریم: اگر دولت ظرفیت جدید نیروگاهی ایجاد می کرد ما امروز مشکلی بنام قطعی برق نداشتیم

۱۴۰۰/۴/۲۱

امام جمعه رباط کریم: اگر دولت ظرفیت جدید نیروگاهی ایجاد می کرد ما امروز مشکلی بنام قطعی برق نداشتیم / مسئولان بجای پذیرش ضعف مدیریت خود ، نباید مشکلات را به تحریم یا FATF گره بزنند.

به گزارش روابط عمومی ستاد برگزاری نماز جمعه شهرستان رباط کریم حجت الاسلام والمسلمین ترابی امام جمعه شهرستان در خطبه های وحدت آفرین نماز جمعه این هفته با تسلیت سالروز شهادت امام جواد(ع) به روز ازدواج جوانان اشاره کرد و گفت: مشکل اصلی امروز جوان ها مشکل اشتغال و بیکاری است. اگر ما بتوانیم این مشکل را حل کنیم مشکل مسکن و ازدواج آنها نیز حل می شود.

بسیاری از جوانان ما بخاطر اینکه شغل و در آمدی ندارند ازدواج نمی کنند که بالا رفتن سن ازدواج مشکلات و تبعات خاص خودش را دارد و جامعه آسیب می بیند.

دولت در این خصوص وظیفه دارد، مردم هم باید شرایط ازدواج را برای جوانان سهل و آسان کنند تا با شرایط سخت مانع ازدواج آنها نشوند.

خطیب جمعه شهرستان رباط کریم با اشاره به 21 تیر ماه روز حجاب و عفاف اظهار داشت: مسئولان وظیفه دارند تا زمان بیش از این از دست نرفته در مقابل شبیخوان دشمن چاره اندیشی کنند و بی تفاوت از کنار این خطر بزرگ اجتماعی نگذرند که در غیر این صورت در پیشگاه خدا و خلق خدا مسئول خواهند بود.

امروز مطالبه و خواسته علماء،مراجع،متدینین و خانواده های شهداء این است که بحث حجاب و عفاف جدی گرفته شود،نظارت اجتماعی جدی گرفته شود،رهبر عزیز و حکیم انقلاب اسلامی قبلاً بر برخورد صحیح و قانونی با این پدیده ی زشت و مخرب تأکید فرمودند.

دولت و نظام اسلامی موظف به حفاظت از عفت عمومی جامعه و مراقبت از سلامت اخلاقی مردم است.

حجت الاسلام والمسلمین ترابی در ادامه به قطعی مکرر برق و مشکلاتی که برای مردم بوجود آورده اشاره کرد و گفت: دولت به وظیفه خود در رابطه با توسعه ی نیرو گاه ها و سرمایه گذاری در این خصوص عمل نکرده است.

اگر دولت در این مدت 8 سال طبق برنامه ششم ظرفیت جدید نیروگاهی ایجاد می کرد ما امروز مشکلی بنام قطعی برق نداشتیم.

مسئولان بجای پذیرش ضعف مدیریت خود ، نباید مشکلات را به تحریم یا FATF گره بزنند . این آدرس غلط دادن است.

مردم مصرف برق را مدیریت کنند،استفاده بهینه و درست از انرژی برق داشته و با صرفه جویی و مدیریت خود با مسئولان مربوطه همکاری کنند.