امام جمعه شهرستان رباط کریم ؛ غنی سازی اوقات فراغت می تواند از آسیب ها و هنجار شکنی ها جلوگیری کند

۱۴۰۰/۴/۱۷

امام جمعه شهرستان رباط کریم ؛ غنی سازی اوقات فراغت می تواند از آسیب ها و هنجار شکنی ها جلوگیری کند.

حجت الاسلام والمسلمین ترابی رئیس شورای فرهنگ عمومی و امام جمعه شهرستان رباط کریم در چهارمین جلسه شورای فرهنگ عمومی که در آستان مقدس امامزاده عماد الدین " ع " برگزار شد اظهار داشت : با توجه به جوان بودن کشور، اوقات فراغت از اهمیت بالایی برخوردار است و اگر برای آن برنامه ریزی درستی صورت نگیرد جوانان و نوجوانان با آسیب های متعددی مواجه می شوند.

ایشان با اشاره به تهاجم فرهنگی دشمنان گفت : دشمنان از اوقات فراغت برای پیاده کردن اهداف خود استفاده می کنند.

غنی سازی اوقات فراغت می تواند از آسیب ها و هنجار شکنی ها جلوگیری کند و در بسیاری از موارد از بروز بحرانهای اجتماعی مانع شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی برای موثر بودن برنامه های اوقات فراغت اظهار داشت : برنامه های فراغتی باید متناسب با خصوصیت،جنسیت و ویژگی های مخاطب باشد و از جذابیت و نشاط کافی برخوردار باشد و دارای تنوع باشد تا همه سلائق گوناگون را جذب کند.

لازم به توضیح است در سطح شهرستان رباط کریم ؛ ۱۰۳ پایگاه اوقات فراغت توسط آموزش و پرورش با ۷۰۰۰ متربی - ۴۰ پایگاه توسط بسیج مساجد با ۸۰۰ متربی - دارالقرآن شهرداری در ۲۳ رشته با ۶۴۰ متربی - ۶ سالن ورزشی با ۶۰۰۰ متربی - ۴ پایگاه در بقاع متبرکه با ۴۰۰ متربی - ۴۵ پایگاه فرهنگی، هنری با ۴۵۰۰ متربی / مجموعا ۱۹۹ پایگاه اوقات فراغت با بیش از ۲۵۳۰۰ متربی مشغول به فعالیت و خدمات دهی هستند.

در پایان جلسه شورای فرهنگ عمومی، مراسم غبار روبی آستان مقدس امامزاده عماد الدین "ع" توسط امام جمعه محترم شهرستان رباط کریم و دیگر مسئولین انجام شد.