امام جمعه موقت رباط کریم: به تخلفات انتخاباتی در چارچوب قانون باید رسیدگی شود.

۱۴۰۰/۴/۹

امام جمعه موقت رباط کریم: به تخلفات انتخاباتی در چارچوب قانون باید رسیدگی شود.

به گزارش روابط عمومی ستاد برگزاری نماز جمعه شهرستان رباط کریم ،حجت الاسلام جلالی امام جمعه محترم موقت رباط کریم در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن گرامیداشت هفته قوه قضائیه اظهار داشت: نشانه اقتدار و استحکام نظام اسلامی،ایستادگی ملت عزیز ایران در برابر توطئه های دشمنان است.

وی با اشاره به انتخابات 28 خرداد ماه 1400 بیان کرد: ملت بزرگ ایران باری دیگر با خلق حماسه ی پر شور و حضور گسترده خود در انتخابات،سیلی محکمی به دشمنان خارجی نظام جمهوری اسلامی و ایادی داخلی آنها زدند.

حجت الاسلام جلالی با اشاره به مشاهده برخی قانون شکنی ها در انتخابات گفت: باید با متخلفان انتخاباتی برخورد قاطع صورت گیرد،اصلاح قوانین و مقررات برگزاری انتخابات از طریق مجلس شورای اسلامی،مهم ترین راه مقابله با تخلفات انتخاباتی است.

در فرآیند برگزاری انتخابات ،مردم پای صندوق آراء حاضر شدند، ولیکن در این بین امکان وقوع تقلب و تخلفات انتخاباتی توسط برخی افراد وجود دارد که بایستی در چارچوب قانون به آنها رسیدگی شود.

خرید و فروش آراء،تطمیع،تهدید و ... جرم تلقی شده و مشمول برخورد قانونی است.

امام جمعه موقت رباط کریم در ادامه افزود: آقای دادستان هم قول داده اند که این تخلفات کاملا بررسی خواهد شد و ماهم خواهان این هستیم که اگر تخلفی صورت گرفته،رسیدگی و برخورد قاطع و قانونی صورت گیرد،البته همه ما تابع قانون هستیم و باید به آن پایبند باشیم.