امام جمعه رباط کریم:توصیه دائمی و همیشگی امام راحل (ره) مشارکت پر شور و حد اکثری مردم در انتخابات بو

۱۴۰۰/۳/۱۸

به گزارش روابط عمومی ستاد برگزاری نماز جمعه شهرستان رباط کریم، حجت الاسلام والمسلمین ترابی امام جمعه محترم در خطبه های وحدت آفرین نماز جمعه این هفته با تسلیت 14 خرداد ، سی و دومین سالروز ارتحال ملکوتی امام راحل(ره) گفت: این مرد بی نظیر تاریخ معاصر ایران نه تنها حق بزرگی بر ملت ایران بلکه بر ملت های آزاده و مسلمان جهان دارد که با نهضت دینی خود به ملتهای مظلوم و ستم دیده ،اراده و جسارت داد تا در برابر طواغیت و ظالمین بایستند و حقوق خود را استیفاء نمایند.

ملت مسلمان ایران با حضور میلیونی در آن تشییع تاریخی،با شکوه ترین جلوه ی پیوند ملت و رهبری را به نمایش گذاشتند.

امروز بعد از 32 سال از ارتحال آن رهبر بزرگ ، ما شهاد پیروزی های مستمر و پی در پی جبهه ی مقاومت و شکست های سنگین و رسوایی آمریکا و صهیونیزم بین الملل هستیم و جهانیان افول قدرت آمریکا را به نظاره نشسته اند.

خطیب جمعه رباط کریم با تبریک سالروز انتخاب رهبر عزیز و حکیم انقلاب اسلامی اظهار داشت: رهبر عزیز و حکیم انقلاب اسلامی در این 32 سال پس از رحلت امام راحل(ره) بحمد الله توانسته است کشتی انقلاب را به سلامت از دل طوفان ها عبور داده و به ساحل نجات رهنمون گرداند.

یکی از مهم ترین ویژگی های رهبر معظم انقلاب به اعتراف دوست و دشمن،مدیریت عالی و خلاقانه ی ایشان در شرایط حساس و بحرانی است.

در این سه دهه ی پس از رحلت امام (ره) دشمنان خارجی و ایادی داخلی آنها بحران هایی بوجود آوردند که هر کدام برای بر اندازی یک نظام کافی بود که با تدبیر و شجاعت ایشان مهار شد، هیچ فرد منصفی نمی تواند منکر این مهم بشود که دست آوردهای بزرگ و حیرت آور نظام در عرصه های مختلف مخصوصا در عرصه تولید علم و فن آوری همچون: پیشرفت های هسته ای،موشکی،هوا فضا،تولید انواع رادیو دارو ها و ... به راه افتادن نهضت تولید علم و جنبش نرم افزاری در حوزه دانشگاه و دمیدن روحیه ی اعتماد به نفس جوانان در گرو دغدغه ها و پیگیری های مستمر ایشان صورت گرفته است.

امروز بحمد الله بعد از 32 سال این انقلاب در مسیری که امام راحل(ره) مشخص کرده به رهبری خلف صالح او به حرکت خود ادامه می دهد.

توصیه دائمی و همیشگی امام راحل (ره) مشارکت پر شور و حد اکثری مردم در انتخابات بود.

جمله ی میزان رأی ملت است،کلیدی ترین سخن امام درباره نقش و اهمیت حضور مردم در پای صندوق های اخذ رأی است.

امام راحل (ره) همواره در مسئله انتخابات به سه رکن مهم تأکید داشتند : 1- حضور گسترده و حد اکثری 2 – پرهیز از تفرقه و اختلاف 3- انتخاب اصلح

امام راحل (ره) معتقد بود که مشارکت حد اکثری مردم در انتخابات ها توطئه های دشمن را خنثی می کند.