امام جمعه رباط کریم: هیأت های اجرایی و نظارت از ورود افراد فاقد صلاحیت به عرصه انتخابات جلوگیری نمای

۱۳۹۹/۱۲/۲۸

امام جمعه رباط کریم: هیأت های اجرایی و نظارت از ورود افراد فاقد صلاحیت به عرصه انتخابات جلوگیری نمایند.


به گزارش روابط عمومی ستاد برگزاری نماز جمعه شهرستان رباط کریم ، حجت الاسلام والمسلمین ترابی امام جمعه شهرستان در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن تبریک حلول ماه پر خیر و برکت شعبان و اعیاد خجسته این ماه، به روز پاسدار و جانباز اشاره کرد و از ایثار و فداکاری پاسداران جان بر کف و جانبازان عزیز تجلیل بعمل آورد.

امام جمعه محترم با اشاره به روز 22 اسفند ، روز تجلیل از مقام شامخ شهدا اظهار داشت: شهدا حق بزرگی بر ملت ایران دارند،شهدا حق حیات بر ملت ایران دارند. ما امروز هرچه داریم از برکت خون شهیدان است.

عزت،عظمت و اقتدار و سر بلندی امروز ایران و ایرانی مدیون خون شهدا و ایثارگران است.

امنیت امروز کشور،پیشرفت ها و موفقیت های بزرگ در عرصه ی مختلف مخصوصا در عرصه ی تولید علم و فن آوری به برکت خون شهیدان و جانبازی جانبازان است.

ملت ایران تا ابد مدیون شهدا و خانواده معظم آنهاست.

بزرگداشت عملی شهدا،تداوم راه آنها و حرکت در مسیر آنهاست که این راه همان راه اسلام و قرآن و ولایت است.

خطیب جمعه شهرستان رباط کریم با اشاره به شروع ثبت نام از داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: نکته مهمی که باید به آن توجه شود بررسی صلاحیت داوطلبان است. هر کسی نمی تواند بر کرسی شورا تکیه کند.افراد صاحب صلاحیت می توانند خودشان را در معرض رأی مردم قرار دهند.

هیأت های اجرایی و نظارت به وظیفه شرعی و قانونی خود عمل کنند . از ورود افراد فاقد صلاحیت به عرصه انتخابات جلوگیری نمایند.

اینکه می بینیم بسیاری از شورا ها موفق نبودند که هیچ،بلکه مشکلاتی برای مردم و شهر ها بوجود آوردند. نتیجه عدم عمل نکردن به وظیفه و تسامح در بررسی صلاحیت ها بوده است.

در ادوار گذشته عملکرد نظارتی مجلس شورای اسلامی در انتخاباتهای شوراها ضعیف بوده است و لذا کسانی وارد شورا شدند که منافع شخصی و گروهی خود را به منافع کلان و مصالح شهر ترجیح دادند.

حجت الاسلام والمسلمین ترابی در ادامه به گرانی های اخیر اشاره کرده و اظهار داشت: امروز تورم لجام گسیخته و افزایش سرسام آور قیمت کالاها برای مردم ایجاد مشکل نموده است. مخصوصاً طبقات ضعیف جامعه کمرشان زیر بار این گرانی ها خم شده است.

مسئولان و دولتمردان همواره وعده می دهند ولی اتفاقی نمی افتد و آب از آب تکان نمی خورد. نمی شود مردم را با این تورم و گرانی ها تنها گذاشت.

ایشان با انتقاد از برخی مسئولان که می گویند مردم اجناس گران قیمت را نخرند گفت: اگر مشکل مردم را حل نمی کنید لا اقل نمک به زخم آنها نپاشید. وظیفه دولت و دولتمردان مدیریت بازار و کنترل قیمت هاست.