امام جمعه رباط کریم:اولویت اول، مشارکت حد اکثری مردم در انتخابات دوم اسفند است

۱۳۹۸/۱۱/۲۷

به گزارش روابط عمومی ستاد برگزاری نماز جمعه شهرستان رباط کریم، حضرت حجت الاسلام والمسلمین ترابی امام جمعه محترم در خطبه های نماز عبادی، سیاسی، وحدت بخش و دشمن شکن جمعه این هفته شهرستان با تبریک سالروز ولادت با سعادت حضرت فاطمة الزهرا(س)و هفته زن و روز مادر بیان داشت: مادر در فرهنگ ما سمبل ایثار،فداکاری و از خود گذشتگی است که خود را وقف خانواده،همسر و فرزندان نموده است.

مادر است که بذر پاکی ، تقوا و درستی را در فرزندان شکوفا می کند و راه صلاح و فساد را به آنها می نمایاند.

این ایام فرصت مغتنمی است برای شناخت ویژگی های شخصیتی حضرت صدیقه(س) چه در مقام فرزندی ،چه در مقام همسری و چه در مقام مادری،آنحضرت الگوی جامع و کاملی برای بشریت مخصوصا بانوان در همه ی زمینه هاست.

امام جمعه رباط کریم در ادامه با تقدیر از حضور گسترده ی مردم مومن و انقلابی ایران در راهپیمایی 22 بهمن امسال اظهار داشت:حضور کم نظیر ملت ایران در زیر برف و باران و در هوای سرد و یخبندان،با وجود همه ی گلایه ها و اعتراضاتی که به عملکرد برخی مسئولان و دولتمردان داشتند بسیار حائز اهمیت بود.

ملت انقلابی ایران با حضور خود چشم دشمن را کور نمود و نقشه های آنها را نقش بر آب کرد.

یکی از پیامهای مهم راهپیمایی امسال این بود که ملت ایران اعلام کرد که راه عبور از مشکلات، سازش و تسلیم در برابر آمریکا و غرب نیست.

پیام دیگر حضور حماسی مردم ایران این است که ملت ایران میان عملکرد مسئولان و دولتمردان و اصل نظام و انقلاب تفکیک قائل هستند و ناکار آمدی و ضعف برخی مدیران را به پای انقلاب و نظام نمیگذارند.

مسئولان و دولتمردان قدر این مردم را بدانند،مشکلات آنها را حل کنند ،کم کاری نکنند،این مردم لایق و شایسته بهترین ها هستند.

خطیب جمعه این هفته شهرستان با حضور در پای صندوقهای رأی را مهم دانست و گفت:آنچه در طول 41 سال گذشته ،نظام و کشور را در برابر تهدیدات و خطرات بیمه نموده،حضور گسترده و پر شور مردم در صحنه بوده است.

اولویت اول، مشارکت حد اکثری مردم در انتخابات دوم اسفند است و انتخاب اصلح اولویت بعدی است.انتخاب اصلح فوق العاده مهم است.مردم باید با چشم باز رأی دهند ، به افراد متدین،با ایمان و تقوا،انقلابی،شجاع،توانمند،دلسوز و ولایتمدار رأی بدهند.

نهاد امامت جمعه در ارتباط با مشارکت حد اکثری مردم در انتخابات و تشویق و ترغیب آنها برای حضور در پای صندوق های اخذ رأی و تبیین ملاکهای انتخاب اصلح وظیفه دارد و به آن عمل می کند، ولی در بحث مصداق که به چه فردی رأی دهند یا ندهند ورود نخواهند کرد،هر کسی حائز اکثریت آراء مردم شود نماینده ملت است و نهاد امامت جمعه به رأی مردم احترام قائل است.

کاندیدا های محترم و ستاد های آنها در ایام تبلیغات،اخلاق اسلامی و انتخاباتی را رعایت کرده و از تخریب و توهین به دیگران خودداری کنند. دروغ نگویند،با صداقت و صراحت با مردم سخن بگویند.از سیاه نمایی و ظلم به نظام جدا پرهیز کرده و به وحدت ملی توجه نمایند، از شعار ها و وعده هایی که امکان تحقق آن وجود ندارد پرهیز کنند.

جمعه 25 بهمن 1398