امام جمعه رباط کریم:پیشگیری از آسیبهای اجتماعی آسانتر و کم هزینه تر است

۱۳۹۸/۸/۴

به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه شهرستان رباط کریم، در ششمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان در سال ۹۸ حضرت حجت الاسلام والمسلمین ترابی امام جمعه محترم بیان داشتند؛ امسال مراسن راهپیمایی جاماندگان اربعین حسینی در رباط‌کریم بسیار مطلوب برگزار شد، باید در چنین مناسبت ها، دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی ورود جدی داشته باشند.

ایشان با اشاره به برگزاری جشنواره مطبوعاتی استان تهران در رباط کریم ،آنرا مهم ترین رویداد فرهنگی دانست که باید از این فرصت برای معرفی شهرستان استفاده شود.

رئیس محترم شورای فرهنگ عمومی شهرستان با اشاره به افزایش آسیبهای اجتماعی و تاکید مقام معظم رهبری بر جدیت مسئولان برای رفع آنها گفت؛ متأسفانه تا بحال میزان آسیبهای اجتماعی بویژه در حوزه های اعتیاد ،طلاق،کودکان کار،زنان بی سر پرست و ... کاهش پیدا نکرده است.به نظر میرسد یکی از علتهای عدم موفقیت در این حوزه تعدد نهادها و وزارتخانه های متولی پیگیری آسیبهای اجتماعی است.

امام جمعه رباط کریم به اهمیت پیشگیری در این حوزه اشاره کرد و گفت پیشگیری از آسیبهای اجتماعی آسانتر و کم هزینه تر از درمان و اصلاح مجرم و بزهکار است و اسلام عزیز هم پیشگیری را مقدم بر درمان می داند.

حجت الاسلام والمسلمین ترابی در پایان به نقش فرهنگ در کاهش آسیبهای اجتماعی اشاره کرد و گفت؛اقدامات فرهنگی بسیاری باید صورت گیرد،کاهش آسیبهای اجتماعی تنها با اقدامات عملیاتی ، اجرائی و قضائی امکان پذیر نخواهد بود.

اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی

چهارشنبه ۱ آبان ماه ۹۸

#روابط_عمومی_دفترامام_جمعه_رباط_کریم