امام جمعه شهرستان رباط کریم: عملیات «وعده صادق» سیلی محکم ایران به اسراییل و آمریکا بود

۱۴۰۳/۱/۳۰

امام جمعه شهرستان رباط کریم: عملیات «وعده صادق» سیلی محکم ایران به اسراییل و آمریکا بود

حجت‌الاسلام والمسلمین ترابی امام جمعه شهرستان رباط کریم در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان ضمن تبریک پیروزی غرورآفرین غیور مردان ایرانی در حمله انتقامی و تنبیهی به مواضع رژیم اشغالگر قدس تصریح کرد: این عملیات به عنوان سیلی محکم ایران به اسرائیل ، آمریکا و جبهه باطل ، موجب خوشحالی امت اسلامی شد.

ایشان حمله صهیونیست ها به کنسولگری جمهوری اسلامی در سوریه را ناشی از شکست اسرائیل و آمریکا در غزه دانستند و افزودند: پاسخ قاطع و انتقام سخت ایران، دشمنان را در نیل به اهدافشان ناکام گذاشت و موجب عزت بیش از پیش ملت بزرگ ایران شد.

امام جمعه رباط کریم در ادامه ، هدف نشست امروز شورای فرهنگ عمومی را تحقق شعار سال (( جهش تولید با مشارکت مردم)) عنوان نمودند و تأکید کردند: نامگذاری سالها توسط مقام معظم رهبری، نقشه راه و تعیین اولویتهای کشور است.

ایشان نیاز اساسی واحد‌های تولیدی را سرمایه در گردش خواندند و توضیح دادند: دولت و نظام بانکی باید با اعطای تسهیلات به گردش چرخ تولید کمک کند.

حجت الاسلام والمسلمین ترابی حساسیت اقتصاد به نوسانات نرخ ارز را یادآور شده و اظهار داشتند: بی ثباتی قیمت مواد اولیه یکی از مسائل مبتلا به تولیدکننده هاست که با نوسان قیمت ارز ارتباط دارد و لازم است ثبات به بازار ارز برگردد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان رباط کریم مفاسد اقتصادی را مانع جهش تولید دانسته و تأکید نمودند: مبارزه قاطع با فساد اقتصادی موجب ایجاد امنیت اقتصادی و تشویق سرمایه گذاری در جامعه می شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین ترابی با انتقاد از اولویت بندی های نظام بانکی تصریح کرد: در نظام بانکی ما تولید در اولویت قرار ندارد و برخلاف دیگر کشورها که نقدینگی سرگردان مردمی را به سمت تولید می برند ، نظام بانکی ما این نقدینگی را در بانک رسوب می کند و با دادن سودهای بیش از سود تولید، از سوق یافتن سرمایه به سمت صنعت جلوگیری می کند.

امام جمعه شهرستان رباط کریم در ادامه به وجود شهرک های صنعتی در سطح شهرستان اشاره نمودند و گفتند: با توجه به وجود برندها و کارخانجات بزرگ و کوچک در رباط کریم باید تدابیری برای حمایت از این تولیدی ها اندیشیده شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان رباط کریم تعصب ملی نسبت به کالای داخلی را موجب تقویت خرید محصولات ایرانی دانستند و تأکید کردند: خرید محصولات ایرانی حمایت از تولیدکنندگان و کارگران ایرانی است.

ایشان در عین حال بر تعصب در تولید محصولات مرغوب نیز تأکید کردند و اظهار داشتند: محصولات تولیدی ما نیز باید از لحاظ کیفی تقویت و بهبود یابند تا در عرصه رقابت بتوانند در نگاه خریداران ، بر کالاهای خارجی ارجحیت داده شوند.