حجت الاسلام والمسلمین جلالی امام جمعه موقت شهرستان رباط کریم:بخشی زیادی از خسارتهای وارده به مردم و

۱۳۹۸/۱/۱۸

به گزارش روابط عمومی ستاد برگزاری نماز جمعه شهرستان رباط کریم،حجت الاسلام والمسلمین جلالی امام جمعه موقت شهرستان رباط کریم، در آیین عبادی،سیاسی،وحدت بخش و دشمن شکن جمعه این هفته شهرستان، همه مومنین و مومنات را به تقوای الهی سفارش نموده و به برخی از اثرات تقوا در زندگی انسان این چنین اشاره فرمودند:اگر تقوا در زندگی انسان احاطه کند، باعث دوری انسان از گناه می شود. تقوا همانند سپر بلا در این دنیا و در روز قیامت راه بهشت الهی می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین جلالی در خطبه دوم ضمن تسلیت به مناسبت 25 رجب سالروز شهادت امام موسی بن کاظم(ع) در سال 183 هجری توسط هارون الرشید، فرا رسیدن 12 فروردین روز جمهوری اسلامی را تبریک گفتند و چنین فرمودند: در روز 12 فروردین سال 58 مردم ایران با رای 98.2 درصدی، نظام مقدس جمهوری اسلامی را در کشورمان پایه گذاری کردند.

امام جمعه موقت شهرستان رباط کریم در ادامه با تبریک به مناسبت 27 رجب، سالروز مبعث گرامی پیامبر(ص) چنین فرمودند:
در قرآن مجید از پیامبر(ص) با حدود سی لقب یاد شده است. یکی از القاب و اوصاف که برای پیامبر اسلام(ص) در قرآن آمده است، وصف امّی بودن پیامبر می باشد. به طور کلّی مفسرین عالی مقام درباره امّی بودن پیامبر سه وجه را ذکر کرده اند که مهم ترین آن این است: امّی منسوب به ام است و مراد این است که تنها در دامان مادر تربیت شده و تحت تعلیم و تربیت معلم و مربی دیگری قرار نگرفته، مکتب نرفته و استاد ندیده است.از این جهت به پیامبر امّی گفته می شود.

در ادامه اظهار داشتند: نوروز امسال به دلیل شرایط جوی به تعطیلاتی ویژه و خاص تبدیل شد و خسارتهای جانی و مالی بسیاری به کشورمان وارد نمود.
خشم طبیعت در روزهای گذشته حاوی پیام های تلخ و شیرین زیادی بود که به چند نکته اشاره می کنیم:
1-بخشی زیادی از خسارتهای وارده به مردم و کشورمان، ناشی از نامهربانی خود ما به طبیعت می باشد.
2-حوادث طبیعی اگر چه قابل پیشگیری نیستند اما با پیش بینی و آمادگی میتوان از میزان خسارت های کاست که این امر نیازمند برنامه ریزی بلند مدت و زی ساخت های لازم می باشد.
3-پیشتازی مردم خوب و نوع دوست کشورمان که لحظه ای از قافله کمک دهندگان جا نمادند و جلوه های زیبایی را خلق نمودند.

حجت الاسلام والمسلمین جلالی امام جمعه موقت شهرستان رباط کریم در پایان از هلال احمر، سپاه و بسیج شهرستان رباط کریم جهت جمع آوری و ارسال 3 دستگاه کمک های مردمی به مناطق سیل زده تقدیر و تشکّر نمودند.

نهم فروردین ماه 1398