امام جمعه رباط کریم:جمهوری اسلامی ایران با 15 کشور همسایه است و این ظرفیت عظیمی است که باید از آن به

۱۳۹۷/۱۲/۲۵

به گزارش روابط عمومی ستاد برگزاری نماز جمعه شهرستان رباط کریم، حضرت حجت الاسلام والمسلمین ترابی امام جمعه محترم شهرستان رباط کریم در خطبه های نماز عبادی،سیاسی،وحدت بخش و دشمن شکن جمعه این هفته شهرستان با تبریک اعیاد خجسته رجبیه و سالروزولادت مبارک مولا امیر المومنین علی (ع) و حلول سال جدید و بهار طبیعت ،آحاد مردم را به کمک فقرا و مستمندان و دستگیری از آنها سفارش کرد و گفت:خوشا بحال کسانیکه پیش از دیگران خانه تکانی دلها را آغاز کرده و پسماندهای کینه را از خود زدوده و به همان اندازه که بفکر نو کردن سر و لباس خود و خانواده خود هستند،بفکر تامین حد اقل نیاز و معیشت اطرافیان کم دست و فقیر خود هستند.
حجت الاسلام والمسلمین ترابی بیان داشتند: انسان هر از چند گاهی نیاز دارد تا از غوغای زندگی روز مره کناره بگیرد و کنج خلوتی برای راز و نیاز و ارتباط با خدا پیدا کند.چه جایی بهتر از مسجد و اعتکاف ایام البیض در مسجد.
ایشان ضمن تشکر از ستاد اعتکاف شهرستان گفت:همه مقدمات و برنامه ریزی ها برای حضور معتکفین در مساجد شهرستان انجام گرفته است.
خطیب جمعه رباط کریم به سفر رئیس جمهور محترم به کشور همسایه عراق اشاره کرد و گفت : این سفر مهم و پر بار علاوه بر قدرت نمایی جمهوری اسلامی ایران در برابر بدخواهان و بر هم زنندگان ثبات منطقه پیامی آشکار برای آمریکا و غربیها داشت و آن این است که در دنیای امروز هیچ قدرتی نمی تواند کشور مقتدری همانند جمهوری اسلامی ایران را در محاصره اقتصادی قرار دهد و به هدف خود برسد.
ایشان در ادامه افزودند: این سفر نشان داد که بجای دلبستن به غربیها و چشم دوختن به دست آنها باید بدنبال گسترش روابط و توسعه مبادلات تجاری و اقتصادی با کشورهای همسایه همچون عراق بود.
با توجه به خباثت و دشمنی و بد عهدی آمریکائیها و اروپائیها دلبستن به آنها سراب و خلاف تدبیر و منافع ملی است.
جمهوری اسلامی ایران با 15 کشور همسایه است و این ظرفیت عظیمی است که باید از آن بهره گرفت و به آن توجه نمود.
جمعه 24 اسفند 97