امام جمعه رباط کریم:نمی توان رونق اقتصادی و پیشرفت و حل مشکلات کشور را به برجام و FATF و امثال اینها

۱۳۹۷/۱۲/۱۸

به گزارش روابط عمومی ستاد برگزاری نماز جمعه شهرستان رباط کریم، حضرت حجت الاسلام والمسلمین ترابی امام جمعه محترم شهرستان رباط کریم در خطبه های نماز عبادی،سیاسی،وحدت بخش و دشمن شکن جمعه این هفته شهرستان ضمن تبریک حلول ماه مبارک رجب و سالروز میلاد فرخنده امام محمد باقر(ع) با اشاره به لیاقت،شایستگی و مدیریت رئیس جدید قوه قضائیه اظهار داشتند: انتظار مردم از دستگاه قضا،اجرای محکم قانون و عدالت و مبارزه با ظلم و فساد است.
مبارزه با مفاسد اقتصادی و چپاولگران بیت المال و دانه درشتها باید در دوران جدید با قوت و قدرت بیشتر ادامه یابد تا فساد از جامعه رخت برکند.
خطیب جمعه رباط کریم با اشاره به سخنان حضرت آقا در دیدار 8 ماه قبل هیأت دولت و نکات مهم و هشدار های معظم له درباره اروپا گفت : هیچ کشوری مقدورات خود را به عوامل خارجی گره نمی زند.نمی توان رونق اقتصادی و پیشرفت و حل مشکلات کشور را به برجام و FATF و امثال اینها گره زد.
ما باید از برجام درس بگیریم،اشتباهات قبلی را تکرار نکنیم و از یک سوراخ دوبار گزیده نشویم.تنها راه حل مشکلات کشور تکیه بر توانمندی های داخلی است.نباید برای حل مشکلات چشم بدست دشمنان داشت.

حجت الاسلام والمسلمین ترابی نسبت به اجرای مخفیانه سند 2030 در بعضی از مدارس ،هشدار داد و گفت جامعه ،اسلامی است ، مبنا برای آموزش و پرورش،اسلام و قرآن است نه سبک زندگی غربی .اگر ثابت شود که برخی بدنبال اجرای سند 2030 باشند،ساکت نخواهیم نشست و محکم برخورد می کنیم.
مدیری که بدنبال سخنران سکولار در مدارس باشد بدرد آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران نمی خورد.دانش آموزان ،امانتهای مردم و جامعه هستند و مسئولان آموزش و پرورش باید امانت دار باشند و در آموزش و تربیت دینی آنها تلاش کنند.
ایشان بیان داشتند با اشاره به اینکه گفته می شود: در خط متروی فرودگاه امام (ره)- پرند ایستگاه رباط کریم دیده نشده است از نماینده محترم و فرماندار شهرستان خواست موضوع را تا حصول نتیجه ،پیگیری کرده و به اطلاع مردم برسانند.
امام جمعه رباط کریم در ادامه از نبود نمایشگاه بهاره در آستانه عید نوروز در شهرستان بشدّت انتقاد کرد و گفت:زیبنده نیست مردم خوب رباط کریم برای خرید نوروزی به شهر های اطراف بروند.
نباید مسئولان شهرستان از شهرهای اصلی عقب بمانند. این بی تفاوتی و بی عملی،پذیرفته نیست.مسئولان شهرستان باید برای ارتقاء جایگاه شهر تاریخی و کهن رباط کریم تلاش جدّی داشته باشند،هیچ قصوری و تقصیری در این رابطه پذیرفته شدنی نیست.
جمعه 17 اسفند 97