نقش رهبری در نفوذ ناپذیری ملت ایران در برابر فتنه

۱۳۹۶/۱۰/۹

یکی از ویژگی های اهمیت حماسه نهم دی در مشخص شدن جایگاه و نقش ولایت فقیه و مقام معظم رهبری در هدایت امت مسلمان ایران است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ، یکی از ویژگی های اهمیت "حماسه نهم دی" در مشخص شدن جایگاه و نقش ولایت فقیه و مقام معظم رهبری در هدایت امت مسلمان ایران است. هوشمندی مقام معظم رهبری در خنثی کردن توطئه ها، شکست دشمنان خارجی و پیوندهای داخلی آنان، شفاف سازی جبهه حق و باطل، ناامیدی و شکست استکبار و فتنه گران داخلی از اتفاقات مهم این روز به شمار می رود.

سوال این است که نقش بی بدیل رهبر معظم انقلاب در کنترل و مدیریت بحران فتنه 88 ونیز پیوند ناگسستنی ملت ایران با ولایت فقیه وپای‌بندی آنان به آرمان‌های بلند انقلاب چه نقشی در حماسه نهم دی داشت ؟

در مورد نقش رهبری در کنترل و مدیریت بحران فتنه 88 باید گفت که رهبری همواره در نظام جمهوری اسلامی ایران به منزله یک دیده‌بان وهدایتگر فعال در صحنه حضور داشته است. چه در زمان امام راحل(ره) و چه در زمان رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همیشه، نظام اسلامی به داشتن رهبری هوشمند و آگاه افتخار کرده و از این که رهبری توطئه‌ها را به خوبی می‌شناسد به خود می‌بالد.

‌آن آسیب‌شناسی که رهبری نسبت به نوع ترفند دشمن طی سال­ های­ گذشته انجام داده است واقعاً قابل قیاس با هیچ دوره‌ای در کشور نبوده و حتی در دوران بسیار سخت وحساس مقام معظم رهبری این توطئه‌ها را کشف و خنثی کرده و ثمره چنین درایتی این است که امروز پس از 38 سال علی‌رغم همه دشمنی‌ها مثل دوران دفاع مقدس و خنثی‌سازی تلاش برای کودتا در کشور و... با مدد گرفتن از آگاهی و اطلاع رسانی دقیق و موثق و بهنگام رهبری پیروز میدان بوده‌ایم.

فتنه 88 یک برنامه طراحی شده از سوی دشمنان برای براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی بود که شکست خفت بار آن، بستری برای اعمال تحریم‌های ظالمانه غرب علیه ملت ایران قرار گرفت.فلسفه بازخوانی فتنه 88 در فرصت‌های مختلف توسط مقام معظم رهبری را برجسته نگه داشتن درس‌ها و عبرت‌های این توطئه برای ایجاد آمادگی مستمر کشور در برابر توطئه های سیاسی و تهدید‌های فراروی انقلاب و نظام است، فتنه 88 یک برنامه طراحی شده از سوی جبهه متحد ضد انقلاب و نظام سلطه و استکبار برای نابودی جمهوری اسلامی و حاصل بیش از یک دهه تلاش دشمنان بود که ممکن است در هر مقطعی به دلیل غفلت و فراموشی از عبرت‌های تاریخی، در سناریوهای پیچیده‌تر و خطرناک‌تر باز تولید و عملیاتی شود.

بازخوانی فتنه88 نشان می‌دهد، سران فتنه با جهالت، لجبازی و اصرار به رفتارهای غیر قانونی، مواضع غلط و اشتباهات جبران‌ناپذیر خود امنیت ملی کشور را در معرض تهدید و مخاطره قرار دادند و در شرایطی که نظام حرکت پر شتابی را به سوی پیشرفت و تعالی تجربه می‌کرد، برای مدتی در روند آن ایجاد اخلال کردند.هوشیاری و حسن تدبیر مقام معظم رهبری با توسل به آموزه‌های الهی و قرآن و سیره و روش پیامبر اعظم (ص) و ائمه معصومین (ع) بود که انقلاب را از یک چالش بزرگ نجات دادند.

مدیریت و روشنگری‌های شگرف و نافذ مقام معظم رهبری و حماسه آفرینی‌ ملت درحماسه 9 دی، نماد پیمان از هم ناگسستنی ملت ایران با ولایت فقیه و سند پای‌بندی آنان به آرمان‌های بلند انقلاب، امام و رهبری قلمداد و با تاکید بر ضرورت تبیین ابعاد ناشناخته فتنه 88 و تلاش همه جانبه برای ارتقای بصیرت در دشمن‌شناسی و وضعیت‌شناسی است.

هر چند نهم دی ایستگاه آخر فتنه 88 بود اما تقابل ذاتی و راهبردی انقلاب اسلامی با جبهه سلطه و استکبار جهانی، ظهور فتنه‌های نوین و پیچیده‌تری را متصور می‌سازد که ملت ایران بایستی به هنگام، به موقع و به اندازه به مقابله با آن پردازد و به فضل الهی دشمن را همچنان مقهور اقتدار خدادادی و هوشمندی و بصیرت سیاسی خود‌ سازد.

رهبری الهی، حکیمانه و هوشمندانه مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه‌ای‌ دامت برکاته‌، بصیرت و اقدام به لحظه ملت ایران ازعوامل اصلی بستر ساز یوم الله نهم دی بودند.رهنمودها، بیانات و تبیین‌های مقام معظم رهبری اثرات شگرفی درمدیریت و روشنگری‌ فتنه 88 داشت، و ملت ایران را برای آفریدن حماسه پرشکوه بدون دعوت و فراخوان رسمی برانگیخت. معظم له با مدیریت حکیمانه، تبیین و آشکارسازی ماهیت فتنه و با استراتژی مقابله نرم از طریق قدرت مردمی نظام، انرژی و ظرفیت جامعه را به جریان انداخت و با مدیریت مردمی و انقلابی بساط فتنه را جمع کردند.