گزیده بیانات مقام معظم رهبری درباره شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی

۱۳۹۶/۵/۱۱

« گزیده بیانات مقام معظم رهبری درباره شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی »

1ـ "شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی"، یکی از کهن‌ترین و پرسابقه‌ترین نهادهای نظام جمهوری اسلامی ایران است.

2ـ "شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی"، از قبیل دستگاه‌هایی است که براساس یک نیاز واقعی و صادقانه در کشور به‌وجود آمده و در طول سالیان متمادی‌، با تحولات گوناگون‌، آن نیاز را همواره مورد نظر داشته و حق عمل و اقدام به‌موقع را به‌جا آورده است.

3ـ "مجموعۀ شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی"، در طول این سال‌ها همچنان در خط درست و صراط مستقیمی حرکت کرده، لحظه‌ها را شناخته و کار مناسب آن لحظه را انجام داده است.

4ـ الحمدلله "شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی"، در شناختن موقعیت، فهمیدن نیاز، حضور در لحظه مناسب و مورد نیاز و اقدام به‌موقع موضوعات و مسائل در این سالیان متمادی و اوضاع و احوال مختلف، ـ در دوران دفاع مقدس، قبل از دفاع مقدس، قبل و بعد از رحلت امام خمینی(رحمت‌الله علیه) ـ ، خوب ورود داشته است.

5ـ "شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی"، در طول این سالیان قله‌هایی را به‌وجود آورد که آخرینش همین حماسه ماندگار نهم دی و قبلش ـ ده سال قبل از این ـ راهپیمایی 23 تیر 1387 بود.

6ـ من توصیه می‌کنم به مجموعه‌ى دوستان که براى هرچه بهتر پیش‌بردن مراسم و مناسبت‌ها و تبلیغات، از این جوان‌هاى امروز، از این نوخاسته‌ها و رویش‌هاى انقلاب، هرچه بیشتر استفاده کنند.

7ـ اگر ما این‌ "شورای‌ هماهنگی‌ تبلیغات اسلامی" را برای‌ کارهایی‌ از این‌ قبیل‌ نمی‌داشتیم‌ ( هماهنگی و سیاستگذاری مراسم و مناسب‌ها و تبلیغات)، بی‌شک‌ ناسازگاری‌ها و اشکالات‌ فراوانی‌ را در ایجاد و راه‌اندازی‌ و ادارۀ‌ مراسم‌ مختلف ، شاهد می‌بودیم‌.

8ـ "شورای‌ هماهنگی‌ تبلیغات اسلامی" و همۀ مجموعه‌های مؤمن به انقلاب با تمام قوا إن‌شاء‌الله باید در صحنه بوده و عاقلانه و مدبرانه حرکت کنند.

9ـ ملت بزرگ ایران اسلامی دلبند و دلبسته به شعارهای اساسی انقلاب است.

10ـ از خواص و نخبگان انتظار است در فضای غبارآلود فتنه به‌صورت کاملاً روشن و صحیح به تبیین حق و پرداخته و مرزها و خطوط خود را با جریان‌های باطل و فتنه روشن کنند.




« گزیده جملات توصیفی درباره شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی »

1ـ نهاد "شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی"، یکی از ارکان اصلی تبلیغات انقلاب اسلامی است.

2ـ نهاد "شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی"، مسئول سیاستگذاری، مدیریت، هماهنگی و نیز برگزاری مراسم و مناسبت‌های ایام‌الله انقلاب اسلامی است.

3ـ دوازدهم مرداد ماه مصادف با سالروز تأسیس "شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی" است، که با موافقت و نظر حضرت امام خمینی(رحمت‌الله علیه) در سال 1359 بنا نهاده شد.

3ـ مراسم و مناسبت‌های ایام‌الله انقلاب اسلامی به‌عنوان تربیون اعلام مواضع ملت بزرگ ایران اسلامی در موضوعات و مسائل مهم ملی و بین‌المللی است.

4ـ "شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی"، افتخار دارد که در ظل عنایات حضرت احدیت؛ زمینه‌های خدمتگذاری در مراسم و مناسبت‌های انقلاب اسلامی به مردم شریف و عزیز ایران اسلامی داشته و بسترهای لازم را جهت حضور حماسی ملت فراهم آورد.

5ـ "شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی"، همیشه به افتخار خدمتگذاری به مردم فهیم ایران در مراسم و مناسبت‌های انقلاب اسلامی و به شکرانۀ این توفیق بزرگ الهی جبین شکر و جبهۀ خضوع و خشوع بر آستان رب کریم می‌ساید.

6ـ "شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی"، همیشه قدران حضور پرشور، گسترده، حماسی و آگاهانۀ ملت شریف و قدرشناس ایران اسلامی در راهپیمایی‌ها، تظاهرات و مراسم انقلاب اسلامی بوده است.

7ـ "شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی"، بحمد‌الله در طول عمر بیش از سه دهۀ خود که همزاد با پیروزی انقلاب اسلامی است، با مسئولیت مستقیم نماینده معزز ولی فقیه، حضرت آیت‌الله جنتی، همیشه مورد لطف، اعتماد و حمایت بی‌دریغ اقشار مختلف مردم بوده است.

8ـ "شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی"، می‌کوشـد تا همچنان در مسـیر انقلاب اسلامی و زنده نگه‌داشتن ایام‌الله و ارزش‌های والای انسانی ـ اسلامی و ایرانی، با توجه به منویات مـقام مـعظم رهــبری(مدظله العالی) ؛ همیشه همدل و همزبان، همگام و همراه با ملت سرافراز و بزرگ ایران باشد.

9ـ "شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی"، توفیقات بزرگی همچون برگزاری تظاهرات سرنوشت‌ساز، تاریخی و ماندگار 23 تیر 1378و 9 دی 1388 ، علیه فتنه و نیز برگزاری راهپیمایی‌های بزرگ روز جهانی قدس و 22 بهمن که به یمن حضور پرشور ملت بصیر و متحد ایران اسلامی هر ساله با شکوه‌تر از قبل برگزار می‌شود، را در کارنامه خود دارد.