خطبه های نماز جمعه مورخ 96/4/9

۱۳۹۶/۴/۱۱

حجت الاسلام علی اکبر رشید زاده، امام جمعه موقت رباط کریم در آیین عبادی سیاسی روز جمعه این شهر که با حضور آحاد مردم خداجو در مصلی امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار کرد: متاسفانه ما در حال غفلت از خدا هستیم یعنی به امورات دنیا مشغول شده و از یاد غافل گشته ایم، این می تواند اسباب مرگ ناگهانی را فراهم نماید.

وی در ادامه فرمود : ماه مبارک رمضان دستاوردهای فرهنگی، سیاسی ومعنوی زیادی داشت و مردم در این ماه این دستاوردها را به دست آوردند این‌ها ذخیره‌های الهی نیز بودند که باید در راه حفظ آن‌ها کوشا باشیم.

امام جمعه موقت رباط کریم تأکید کرد: در تیرماه اتفاقات زیادی افتاده است، در این حادثه‌ها عمدتا دست امریکا از حمایت های صهیونیست ها نمایانگر بود.

وی ادامه داد: اولین اقدام ترورنا فرجام رهبر معظم انقلاب بود که در مسجد ابوذر اتفاق افتاد که رهبری در این حادثه اسیب دیدند، در حادثه بعدی نیز شهید بهشتی به همراه یارانش در یک عملیات تروریستی از دنیا رفتند که این اتفاقات در کشور ما مایه استوار شدن انقلاب شد.

حجت الاسلام رشید زاده ابراز کرد: فاجعه بزرگ بعدی بمباران شیمیایی سر دشت بود که در این بمباران حدود ۱۲۰ مفر کشته شدند، بیش از ۸ هزار نفر شیمیایی شدند که تا به امروز این افراد هنوز این بیماری را به دارند و این مشکلات درمانی بسیار زیادی دارند هنوز امریکا حتی یک ریال به ما قرامت نداده است.

وی با اشاره به موضوع حملات اخیر به کشور یمن، اظهار کرد:امروز در یمن بمب‌های آمریکایی مردم مظلوم یمن را می‌کشند، در بقیه کشور ها هم همین طور است در سوریه،عراق، لبنان و در همه جا ردپایی از خون خواری امریکا دیده می‌شود.

رییس دادگستری رباط کریم تصریح کرد:هفته قوه قضائیه است درست مشکلاتی وجود دارد اما باید گفت حدودا پیش از ۱۵ میلیون پرونده وجود دارد، در قوه قضائیه ریش سفیدان وارد میدان عطوفت شوند،هر مسئله کوچکی را قضایی نکنند تا کیفیت پایین نیاید، مردم هنگام معامله دقت کنند قبل هر معامله ای با یک حقوق دان مشورت کنند، لطفا درهنگام سرمایه گذاری در موسسه‌ها دقت کنید طمع نکنید تا دچار مشکل نشوید.