نماز جمعه مورخ 95/9/26

۱۳۹۵/۹/۲۸

حجت الاسلام جلالی امام جمعه موقت شهرستان رباط کریم در خطبه های عبادی سیاسی جمعه این هفته فرمودند اینکه خداوند می فرماید ما برای قوم هایی که برایشان پیامبری نفرستادیم برای آنها عذاب نگذاشته ایم درست است اما الان که پیامبر نیست ولی کتابش که هست. همه اهل بیت و همه پیامبران یک سخن داشتند که به دنبال شیطان نروید ، به دنبال خدا رفتن پاک بودن است، ما می توانیم با نماز خواندن غذای روح را فراهم کنیم ، روح انسان مثل جسم انسان حالت های مختلف دارد ما اگر نماز می خوانیم دعا می کنیم فقط برای خودمان است که آن دنیا بتوانیم سر بلند شویم و در آن دنیا که ابدی و همیشگی است را آباد کنیم.
وی افزود: امروز 26اذر یعنی روز حمل و نقل را به همه رانندگان تبریک عرض می کنم .
و همچنین روز 27اذر مصادف با 17ربیع اول روز ولادت حضرت رسول اکرم (ص) را به همه تبریک عرض می کنم .
ایشان خاطر نشان کردند: بحث وحدت بسیار امر مهمی است؛ وحدت میان شیعه و سنی، وحدت میان مسلمین ، خداوند در قران و پیامبر و اهل بیت همه این بزرگواران آمدند و گفتند: وحدت
ولی آیا امروزه ما اصلا به این موضوع گوش کرده ایم ؟ ما اصلا نباید در این دوره و زمانی که دشمنان آماده اند تا با کوچک ترین تفرقه میان ما ، تفرقه را دامن زده و از این تفرقه سو استفاده کنند بگذاریم از دشمنی میان ما سو استفاده کنند.
وی افزود: قران به صورت مستقیم می گوید وحدت داشته باشید، ما باید میان شیعه و سنی دوستی بکاریم و بعد از این که از سایه دشمنان خارج شدیم به پای اختلافات بنشینیم و در عین حالی که دوست هستیم به بقیه موضوع ها بپردازیم .الان آمریکا و اسرائیل به راحتی با استفاده از تفرقه میان شیعه و سنی منابع کشور های اسلامی را می خورند و جیب های خودشان را حتی به قیمت ریخته شدن خون بسیاری از مردم پر پول می کنند. امروز با تفرقه افکنی میان مسلمانان انان را به کشتن یکدیگر تشویق می کنند و با ساخت گروهک هایی که فقط نام اسلام را دارند جلوه اسلام را بد نشان می دهند.
ایشان فرمود: روز شهادت دکتر محمد مفتح را روز وحدت میان دانشگاه و حوزه می نامند. این وحدت یعنی این که این دو مکتب علم باید با هم دوست باشند و کشور را به سوی پیشرفت ببرند.
ایشان در پایان افزودند: موضوع بعد آزاد سازی شهر حلب است، این موضوعی بسیار مهم است زیرا دشمنان می خواستند با گرفتن حلب میان شمال و جنوب سوریه تفرقه بیندازند اما با گرفتن این شهر توسط نیرو های نظامی، مردمی، بسیج و همه کسانی که در گرفتن حلب نقش داشتند این نقشه ها نقشه بر آب شد.