هدف منافقان داخلي نابودي حكومت ديني و پايبندي به مباني آن از راه نفوذ

۱۳۹۴/۱۱/۱

به ‏بهانه سالروز هجوم وحشيانه گروهك ‏تروريستي منافقين به آمل و به مناسبت كثرت طرح مسأله «نفوذ»‏
مقام معظم رهبري(مدظله العالي):هدف منافقان داخلي نابودي حكومت ديني و پايبندي به مباني آن از راه نفوذ


********** نفاق؛ پيامد گناه و لغزشها
(نكته ‏اي) كه فعالان سياسي، مسؤولان، صاحبان قدرت، صاحبان مسؤوليت هاي گوناگون و متنفذين به‏شدت بايستي مراقب آن باشند، مسأله‏ ي انحراف و فساد پذيري شخصي است؛ همه‏ مان بايد مراقبت كنيم. انسانها در معرض فسادند، در معرض انحرافند. گاهي لغزشهاي كوچك، انسان را به لغزش هاي بزرگ و بزرگتر و گاهي به پرتاب شدن در اعماق دره ‏هائي منتهي مي‏كند؛ خيلي بايد مراقب بود. قرآن هشدار داده است. در موارد متعدد، در قرآن اين هشدار وجود دارد. يك ‏جا مي ‏فرمايد: «ثمّ كان عاقبة الّذين أساءوا السّوأي ان كذّبوا بآيات الله»؛ عاقبت بعضي از كارها اين است كه انسان به آن خانه بد ترين مي‏رسد كه تكذيب آيات الهي است. يك ‏جا مي‏فرمايد: «فأعقبهم نفاقا في قلوبهم الي يوم يلقونه بما اخلفوا الله ما وعدوه»؛ خلف وعده با خدا كردند، اين موجب شد نفاق در دل هايشان به ‏وجود بيايد، يعني انسان گناهي انجام مي‏دهد، اين گناه انسان را به وادي نفاق مي‏كشاند كه نفاق، كفر باطني است.
**********منافق يعني...
منافق يعني كسي‏كه ادّعاي چيزي را مي‏كند، وعده چيزي را مي‏دهد، پرچم چيزي را بلند مي‏كند، اما در رفتار خود، در عمل خود و در راه خود، ملتزم و پايبند به آن ‏چيز نيست؛ يك چيز ديگر، يك راه ديگر و يك عمل ديگر بر رفتار و گفتار او حاكم است.
**********دو مورد از جريان نفاق در قرآن‏
1. نفوذ در درون نظام اسلامي‏
لااقل، در اين مجموعه آيات اول سوره بقره، منظور از نفاق فقط آن احساس شخصي ناشي از اختلال رواني او باشد، نيست، بلكه منظور، جريان نفاق است و جريان نفاق را گفتيم، يعني در درون نظام اسلامي، يك مجموعه‏ اي به قصد ضربه ‏زدن و مخالفت‏ كردن و توطئه‏ كردن، زير پوشش حق ‏به‏ جانب به‏وجود بيايد، بدون اين‏كه اين شجاعت را داشته باشند كه صريحاً اعلام كنند ما دشمنيم.
2. نفوذ در نيروهاي مجاهد
مورد ديگر باز براي افساد كه در قرآن به آن اشاره شده، نفوذ در نيروهاي جنگي براي شكستن مقاومت آن‏ها است، چون جهاد يكي از اساسي ‏ترين مسائل يك جامعه انقلابي است كه نمي‏تواند بدون جهاد زندگي كند، يعني جنگهايي را بر او تحميل مي‏كنند و او مجبور است دفاع كند؛ نسبت به او سوءنيت‏ هايي هست كه مجبور است آمادگي خودش را حفظ كند و مجبور است از ملتهاي مظلومي كه زير سلطه قدرتهاي شيطاني هستند، دفاع كند و به آن‏ قدرتها حمله كند، همه اين‏ها وجوهي براي جهاد اسلامي هستند كه البته جهاد اسلامي هم تدافعي و هم تهاجمي است. پس جهاد يكي از اركان است و لذا نفوذ در نيروهاي مجاهد في سبيل‏ الله و مبارزه در راه خدا، سست‏ كردن و متزلزل‏ كردن پايه جهاد است.
**********منافق؛ عامل دشمن در افساد جامعه اسلامي‏
انواع فساد در جامعه اسلامي و در درون نظام اسلامي (را) چه كسي انجام مي‏دهد؟ آيا دشمن با چهره دشمن ممكن است بيايد در داخل جامعه اسلامي، اين ‏كارها را انجام بدهد؟ طبيعي است كه نه. پس دشمن در درون نظام اسلامي كساني را در چهره خودي و در باطن بيگانه مي ‏سازد، يا اگر هستند، از آن‏ها استفاده مي‏كند و آن‏ها همان گروه منافقين و همان جريان نفاق در برابر جريان ايمان و در معارضه با جريان ايمان است.
**********علت دشمني با انقلاب؛ ايستادگي مقابل نفوذ
چرا با اين انقلاب دشمنند؟ معلوم است، اگر كسي به مسأله فلسطين، به معاملات بزرگ نفتي، به زد و بندهاي مسايل تجاري، به نفوذي كه دشمن‏ها در كشورهاي گوناگون نفت‏ خيز و غير نفت‏ خيز مي ‏كنند، نگاه كند، خواهد فهميد كه چرا با ما دشمنند. دستگاه‏هاي استكباري دنيا مي‏توانند در همه ‏جاي دنيا نفوذ سياسي و نفوذ اقتصادي و نفوذ فرهنگي را بدون هيچ دغدغه و مانعي انجام بدهند؛ دولتها هم كمكشان مي‏كنند!
يك ‏جا هم در دنيا وجود دارد كه در مقابل نفوذ دشمن، در مقابل تسلط دشمن، در مقابل اين‏كه كشور، دست ‏خوش دشمن باشد، ايستاده‏ اند؛ خوب، پيدا است كه با اينجا دشمن خواهند بود. روشن است كه سعي مي‏كنند اين مانع را درهم بشكنند. اين مانع چيست؟ نظام اسلامي!
**********هدف اصلي منافقان داخلي؛ نفي حكومت ديني‏
عزيزان من! هدف اصلي دشمنان - چه دشمنان خارجي، چه دشمنان دورو و منافق داخلي - عبارت است از نفي حكومت ديني و حكومت اسلام. اصل قضيه براي اين‏ها اين است و به كمتر از اين هم راضي نيستند. اين‏ها مي‏دانند تا وقتي ‏كه قدرت در دست دين و احكام ديني است، تا وقتي ‏كه مقرّرات مجلس شوراي اسلامي بايد طبق دين باشد، تا وقتي اين قانون اساسي هست كه اين قانون اساسي منطبق بر دين است، در اين كشور نمي‏توانند كاري بكنند. تا وقتي مسؤولان كشور به مباني دين و اسلام و فقاهت پايبندند، اين‏ها كاري نمي‏توانند بكنند. مي‏خواهند اين پايبندي را از بين ببرند؛ هدف اين است. مي‏خواهند همان تجربه ‏اي را كه در صدر اسلام به‏ وجود آمد، دوباره تكرار كنند.
**********مخفي‏شدن دشمنان منافق پشت عناصر ساده‏
من از خودي‏ها مصرّاً مي‏خواهم قدري ذهن خودشان را باز كنند و فكر خودشان را به ‏كار بيندازند؛ بفهمند امروز دشمن كيست، چه مي‏خواهد و چه مي‏كند و نقشه دشمن چيست؟ عقل، اين است. شما در جبهه جنگ بايد بدانيد كه آيا اين جهتي كه تيراندازي مي‏كنيد، بمباران مي‏كنيد، همان جايي نيست كه دشمن مي‏خواهد بمباران شود؟ چرا شما كار دشمن را به‏عهده مي‏گيريد؟! چرا جاده دشمن را هموار مي‏كنيد براي اين‏كه بتواند نيروهاي خودي را دور بزند؟! مسأله اين است. تأكيدي كه ما هميشه مي‏كنيم بر اين‏كه افراد، قدرت تحليل سياسي داشته باشند، براي اين است كه اين‏گونه اشتباهات را نكنند. البته دشمنان نقابدار، دشمنان دورو و منافق، دشمناني كه حتّي جرأت ظاهرشدن هم ندارند، پشت عناصر صادق و سالم و احياناً ساده، خود را پنهان مي‏كنند! آن‏ها را بايد شناخت و هشدارشان داد.
**********نشانه امروز براي شناخت دشمن منافق‏
مشكل نفاق چيست؟ مشكل نفاق عبارت است از ناشناخته‏بودن؛ دشمن منافق، هرچه ناشناخته‏ تر باشد، خطر او بيشتر است. اگر به ‏نحوي در يك جامعه وسيله‏اي دست مردم آمد كه توانستند با آن وسيله، منافق را بشناسند، اين خيلي خوب خواهد بود. اين وسيله، در صدر اسلام نبود. اين‏كه شما مي‏بينيد مردم صدر اسلام در برهه خاصي از زمان، دچار انحراف‏هاي عجيب و غريبي شدند، مقداري مربوط به اين است كه هيچ شاخصي وجود نداشت. البته كلمات پيغمبر(ص) شاخص بود، وجود اميرالمؤمنين(عليه‏السّلام) شاخص بود، اما اين‏گونه الفاظ و كلمات، هميشه كساني هستند كه اين‏گونه الفاظ و كلمات را تأويل كنند و شهدايي برايش درست كنند.
امروز يك نشانه وجود دارد؛ آن نشانه چيست؟ همراهي با دشمن شناخته ‏شده! چون امروز نظام اسلامي، دشمن‏هاي شناخته‏ شده معروفي دارد كه هيچ پرده ريا و نفاقي روي صورتشان نيست كه در عرف انقلاب ما از آن‏ها به استكبار تعبير مي‏شود. مظهرش حالا مثلًا آمريكا و بعضي از كشورهاي ديگر هستند.