امام جمعه شهرستان رباط کریم:ملت ایران پرچمدار مبارزه با صهيونيسم است

۱۴۰۳/۱/۱۶

امام جمعه شهرستان رباط کریم:ملت ایران پرچمدار مبارزه با صهيونيسم است

حجت‌الاسلام والمسلمین ترابی امام جمعه شهرستان رباط کریم در جلسه برنامه ریزی و هماهنگی راهپیمایی روز جهانی قدس ، حضور امسال مردم ایران را در این راهپیمایی ، پرشکوه و دشمن شکن دانستند.

ایشان با اشاره به ابتکار حضرت امام خمینی(ره) در نامگذاری روز قدس، تأکید کردند: ابتکار حضرت امام رحمت اله علیه مسأله فلسطین و بیت المقدس را از یک مسأله عربی به مسأله ای جهان‌شمول و اسلامی تبدیل کرد.

امام جمعه رباط‌کریم شکستهای پی در پی اشغالگران در سال‌های اخیر را تبیین کردند و افزودند: پس از تعیین روز جهانی قدس، هر روز غده سرطانی اسرائیل در حال شکست بوده و امروزه به اذعان خودشان در حال نابودی است و چندسال آینده را نخواهد دید.

حجت الاسلام والمسلمین ترابی آمریکا و غرب را شرکای جنایات اسرائیل در غزه خواندند و تصریح کردند: امسال در حالی به راهپیمایی روز قدس خواهیم رفت که طی شش ماه گذشته ، رژیم غاصب صهیونیستی با حمایت های آمریکا و غرب از هیچ جنایتی علیه مردم مظلوم غزه دریغ نکرده است.

ایشان رویدادهای شش ماهه اخیر فلسطین را نسل کشی آشکار جانیان غاصب اسرائیلی عنوان کردند و افزودند: امروز ما در سایه سکوت دولتمردان جهان شاهد نسل کشی آشکار در غزه هستیم.

امام جمعه رباط کریم با انتقاد از سکوت دولت‌های اسلامی و عربی در برابر جنایات صهیونیست‌ها تأکید کردند: علیرغم آنکه نظام سلطه امروزه تمام قد پشت اسرائیل است اما بعضی از حکام خائن عرب یا سکوت کردند و یا در نهان دست در دست اشغالگران دارند.

حجت الاسلام والمسلمین ترابی سمت گیری افکار عمومی جهان را برخلاف حکام غرب و عربی دانستند و اظهار داشتند: افکار عمومی جهان حامی مردم ستم دیده غزه هستند و تجمعات مردمی حامیان فلسطین در اقصی نقاط جهان از جمله آمریکا و اروپا نشان دهنده تفاوت نگاه مردم با حاکمان این کشورها و عمق فاجعه و جنایات صهیونیست‌ها است.

ایشان با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه مسأله قدس دیگر مسأله جهان اسلام نیست بلکه مسأله بشریت و انسانیت است ادامه دادند: ملت ایران که پرچمدار مبارزه با صهیونیست‌ها است امسال همزمان با سراسر دنیا با حضور پررنگ‌ و دشمن شکن به صحنه خواهند آمد.

در این جلسه مصوب شد راهپیمایی روز جهانی قدس جمعه ۱۷ فروردین ماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۳۰ صبح از مقابل مسجد النبی "ص" به سمت مصلای بزرگ امام خمینی "ره" برگزار شود.