برای رسیدن به توسعه و پیشرفت، باید از جوانان در برابر تهاجمات فکری، فرهنگی دشمن صیانت کرد

۱۴۰۲/۱۲/۱۲

امام جمعه شهرستان رباط کریم: برای رسیدن به توسعه و پیشرفت، باید از جوانان در برابر تهاجمات فکری، فرهنگی دشمن صیانت کرد

حجت الاسلام والمسلمین ترابی امام جمعه شهرستان رباط کریم در مراسم گرامیداشت روزجوان در مرکز آموزش شهید انشایی(۰۲) ارتش با بیان اینکه توسعه با تکیه بر جوانان و خودباوری امکان‌پذیر است تأکید کردند: بدون صیانت از جوانان در برابر تهاجمات فرهنگی و فکری دشمن، نمی‌توان به توسعه پایدار دست یافت.

امام جمعه رباط کریم خودباختگی و خود تحقیری جوانان را دسیسه دشمن برای تسلط بر جوامع خواندند و افزودند: ما باید خودمان و جوانانمان را باور کنیم تا جایگاه واقعی خود را یافته و در جهت زیست خدا محورانه تلاش کنیم.

ایشان یکی از نتایج انقلاب اسلامی به رهبری امام عظیم الشأن را ایجاد اعتماد به نفس ملی خواندند و تأکید کردند: پیروزی در دفاع مقدس و توسعه علمی و فنی کشور از نتایج معجزه آسای انقلاب اسلامی بود.

حجت الاسلام والمسلمین ترابی جنگ جدید دشمن علیه ملت ایران را جنگ جمعیتی خواندند و تصریح نمودند:دشمن برای تسلط به ملل هدف، با حذف فیزیکی در جنگها،تشویق جوانان به ابتذال و اعتیاد و تبلیغ کاهش جمعیت دنبال کاهش جمعیت جوان جوامع است.

امام جمعه رباط کریم یکی از نقش های تاثیرگذار جوانان را مشارکت در عرصه تعیین سرنوشت با حضور در انتخابات عنوان کردند و ادامه دادند: در هیچ کشوری میزان مشارکت مردم و بخصوص جوانان در انتخابات ، به اندازه ایران نیست و این مسأله جمهوری اسلامی ایران را به مردم‌سالار ترین نظام سیاسی جهان تبدیل کرده است.

ایشان با اشاره به حماسه دشمن شکن راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال، به انتخابات ۱۱ اسفند مجلس پرداختند و تأکید کردند: مردم بصیر و هوشیار ایران با حضور پرشور در انتخابات مجلس ، گام دوم مشارکت در عرصه را پرشکوه تر برخواهند داشت.

امام جمعه رباط کریم در پایان از عملکرد عقیدتی سیاسی ۰۲ ارتش تجلیل کردند و کسب رتبه اول این واحد در کل ارتش جمهوری اسلامي ايران را به فرماندهی پادگان شهید انشایی و واحد عقیدتی سیاسی این مرکز آموزشی تبریک گفتند.