امام جمعه شهرستان رباط کریم: دشمن تلاش می کند سنگر مساجد را از جوانان خالی کند

۱۴۰۲/۹/۳۰

امام جمعه شهرستان رباط کریم: دشمن تلاش می کند سنگر مساجد را از جوانان خالی کند

حجت‌الاسلام والمسلمین ترابی امام جمعه محترم شهرستان رباط‌کریم در جلسه "شورای ناحیه علامه امینی مرکز رسیدگی به امور مساجد" شهرستان رباط کریم که با حضور رئیس رسیدگی به امور مساجد استان تهران و معاونینشان، ائمه جمعه و فرماندار برگزار شد، ضمن تسلیت ایام فاطمیه و شهادت دخت نبی اکرم "ص"، از عملکرد مساجد سطح شهرستان ابراز رضایت نمودند.

امام جمعه شهرستان رباط‌کریم در این جلسه به نقش مساجد در تداوم فرهنگ اسلامی و انقلاب اسلامی اشاره کردند و افزودند: دشمن تلاش می کند سنگر مساجد را از جوانان خالی کند.

ایشان تنوع و محتوا بخشیدن به برنامه های مساجد را یکی از راه‌های جذب جوانان به مسجد و خنثی کردن دسیسه های دشمن دانستند و تأکید کردند: امروز همه تربیت یافتگان حوزه های علمیه، مردم مؤمن و متدین و نظام اسلامی باید برای تقویت مساجد پای کار بیایند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ترابی عملکرد و برآیند فعالیت مساجد شهرستان را علیرغم کمبودها، رضایت بخش خواندند و گفتند:ما ۱۰۲ مسجد در سطح شهرستان داریم که شهر پر جمعیت پرند تنها ۱۳ مسجد دارد که برای این شهر با افق رشد جمعیتی و جغرافیایی بسیار کم است.

امام جمعه رباط‌کریم با بیان اینکه از ۷ مسجد نصیرشهر ۴ مسجد فعال است، افزودند: در رباط کریم و روستاهای تابعه نیز ۷۸ مسجد داریم که ۵۸ مسجد فعال هستند.

حجت الاسلام و المسلمین ترابی کمبود خانه عالم در مساجد را یکی از معضلات مهم امور مساجد در سطح شهرستان دانستند و افزودند : باهمه کمبودها مساجد ما فعالند،اکثریت قریب به اتفاق ائمه جماعات ما انقلابی هستند و پایگاه‌های بسیج مساجد به نحو مطلوبی در حال خدمت رسانی به مردمند.