امام جمعه شهرستان رباط کریم: برای رسیدن به جامعه فاطمی و فرهنگ فاطمی نباید کوتاهی کرد و نا امید شد

۱۴۰۲/۹/۱۶

امام جمعه شهرستان رباط کریم: برای رسیدن به جامعه فاطمی و فرهنگ فاطمی نباید کوتاهی کرد و نا امید شد

حجت الاسلام و المسلمین ترابی امام جمعه محترم شهرستان رباط‌کریم در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان، فاصله جامعه از فرهنگ فاطمی را گوشزد کردند و گفتند: این فاصله نباید ما را از کوشش برای رسیدن به جامعه فاطمی مبتنی بر فرهنگ فاطمی بازدارد.

ایشان با برشمردن شاخصه های فرهنگ فاطمی، زندگی حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها را الگوی بی بدیل جامعه انسانی و اسلامی خواندند و گفتند: هیچ مکتب و فرهنگی جز مکتب فاطمی نمی‌تواند شخصیت واقعی و کرامت زن را به درستی و کامل معرفی کند.

حجت الاسلام و المسلمین ترابی تنها ابزاری که می‌تواند زن را از چنگ زندان تحجر و ابتذال تجدد نجات دهد، فرهنگ فاطمی عنوان کردند و اظهار داشتند: بر خلاف تمام تبلیغات غرب و شرق، حتی امروزه هم در جوامع غیر اسلامی، زن به عنوان جنس دوم مطرح می شود.

امام جمعه رباط‌کریم در ادامه به معضل بزرگی که گریبان جامعه ما را گرفته اشاره کرده و با تبیین شرایط ازدواج در فرهنگ فاطمی تصریح کردند: بالا رفتن سن ازدواج باعث بروز طبقه مجردهای سن بالا شده که مصائب زیادی را به جامعه تحمیل کرده است.

ایشان تجمل گرایی و چشم هم چشمی و سختگیری خانواده ها را از عوامل اصلی تأخیر جوانان در ازدواج معرفی کردند و گفتند: عدم انگیزه برای ازدواج نزد جوانان به دلیل فراهم بودن بستر برای روابط آزاد و نامشروع، مشاهده طلاق ها و کشمکش های خانوادگی باعث شده آمار ازدواج کاهش و سن ازدواج افزایش یابد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان رباط کریم در پایان با تأکید بر این نکته مهم که فرهنگ عمومی اقناعی است و با بخشنامه و دستور حل نمی شود، خواهان ارائه راهکارهای فرهنگی از سوی اعضای شورا و کارشناسان مربوطه در نشست های آتی شد.