انتخابات در بیانات امام جمعه شهرستان رباط‌کریم / رأی مردم تأثیرگذار است

۱۴۰۲/۹/۱۶

انتخابات در بیانات امام جمعه شهرستان رباط‌کریم / رأی مردم تأثیرگذار است

حجت‌الاسلام والمسلمین ترابی امام جمعه شهرستان رباط‌کریم در جلسه شورای اداری این شهرستان که با حضور دکتر اسلامی مدیر کل و سخنگوی ستاد انتخابات وزارت کشور، فرماندار و سایر مسئولین برگزار شد، مساله انتخابات و نقش مردم و مسئولان را مورد تأکید قرار دادند.

ایشان با بیان اینکه رکن رکین هر مدل و تفسیر دموکراسی و مردم‌سالاری، پذیرش نقش مردم در تعیین سرنوشت خود است، اظهار داشتند: اسلام رأی مردم را تزئينی نمی داند و رأی مردم به معنای واقعی کلمه تأثیرگذار در مقبولیت نظام است.

امام جمعه شهرستان رباط کریم ضمن تصریح این دیدگاه که حکومت تعلق به مردم دارد و زمامداران امانت داری بیش نیستند، ادامه دادند:نه مردم بیگانه از حکومتند نه حکومت تافته ای جدا بافته از مردم است.

حجت الاسلام والمسلمین ترابی نگاه دین اسلام به سیاست و جامعه را تشریح کردند و گفتند: اسلام همه آحاد جامعه را مسئول و مشارکت در تعیین سرنوشت را الزامی میداند.

ایشان در تبیین سخن خود افزودند: بر خلاف جوامع لیبرال دموکراسی که مشارکت سیاسی مردم را حق ملت می دانند، در اسلام مشارکت سیاسی علاوه بر حق، یک تکلیف دینی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین ترابی در ادامه ۴ راهبرد حضرت آقا حفظه الله را برشمرده و گفتند: همه پای کار باشید تا در انتخابات آینده، مشارکت حداکثری، سلامت، امنیت و رقابت انتخاباتی تحقق یابد.