امام جمعه شهرستان رباط کریم: سرمایه های مملکت، جوان و نوجوان دانش آموز است، نه معادن و نفت و گاز

۱۴۰۲/۷/۲۶

امام جمعه شهرستان رباط کریم: سرمایه های مملکت، جوان و نوجوان دانش آموز است، نه معادن و نفت و گاز

حجت الاسلام و المسلمین ترابی امام جمعه محترم در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان رباط کریم، همکاری و یاری همه نهادها و سازمان‌ها در عرصه فرهنگ را لازم دانست و گفت: همه ما باید آموزش و پرورش را کمک کنیم تا در زمینه تربیت نسل آینده موفق تر عمل کند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان رباط کریم با بیان اینکه سرمایه های مملکت، دانش آموزان، جوانان و نوجوانان ما هستند نه معادن و نفت و گاز تأکید کرد: اولین اولویت دولت و ملت باید آموزش و پرورش باشد.

ایشان در ادامه از کمبود معاون یا مربیان پرورشی در مدارس انتقاد کردند و افزودند: حوزه های علمیه در بحث طرح روحانیون امین، سپاه، شهرداری، اداره اوقاف و دیگر سازمان‌ها و ادارات به کمک آموزش و پرورش بیایند و خروجی عملکرد خود را در حوزه فرهنگ اعلام کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ترابی با انتقاد از برخی کم‌کاری ها در عرصه فرهنگ کشور گفتند: ما هر قدر که به احداث زیر ساخت‌ها و عمران حساسیم، متأسفانه نسبت به مقوله فرهنگ کم توجه بودیم.

امام جمعه رباط کریم از اعضای شورای فرهنگ عمومی شهرستان خواهان ارائه طرح های فرهنگی شدند و تأکید کردند: بحث پیوند مسجد و مدرسه را با تعیین رابطین مدرسه و مسجد پیگیری کنید.

ایشان با اشاره به احتمال انتقال برخی واحدهای دانشگاهی از شهر رباط کریم گفتند: دانشگاه‌های ما دنبال بهانه برای تعطیل کردن واحدهای خود هستند و لازم است هر کسی به اندازه توان خود کمک کند، تا این اتفاق نیفتد.