امام جمعه شهرستان رباط کریم: مجاهدت علمی و تربیتی، موجب مجد و عظمت ملت بزرگ ایران است

۱۴۰۲/۷/۹

امام جمعه شهرستان رباط کریم: مجاهدت علمی و تربیتی، موجب مجد و عظمت ملت بزرگ ایران است

بمناسبت هفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی جدید با حضورحجت‌الاسلام والمسلمین ترابی امام جمعه محترم،خانواده معظم شهدا و سایر مدیران و مسئولان زنگ ایثار و شهادت در دبیرستان دخترانه شاهد کوثر، نواخته شد.

امام جمعه رباط کریم در این مراسم با اشاره به روایات متعدد از جایگاه علم و نقش آن در رشد و تعالی ملل، گفت: هدف آموزش و پرورش جمهوری اسلامی، رسیدن به مرزهای پرسش‌گری، بالا رفتن ظرفیت علمی کشور و ارتقای کیفیت تربیتی در محیط های آموزشی است.

ایشان با تاکید بر اینکه علم بدون تقوا، اخلاق و ایمان، مضر و مرگ آور است به بمباران اتمی ژاپن توسط آمریکا اشاره کرد و ادامه داد: امروز رسالت دانش آموزان، جهاد علمی در سنگر مدارس است، شما باید درس بخوانید تا در برابر قدرت‌های بزرگ از حق و حقوق خودتان و کشورتان دفاع کنید.

امام جمعه رباط کریم علم و قدرت، دانایی و توانایی را ملازم یکدیگر عنوان کرد و تصریح نمود : هر کجا دانش و علم هست، در آنجا اقتدار هست، فن آوری هست بنا بر این هر کشوری که از علم و فن آوری بی بهره باشد زیر سلطه دیگران قرار می گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ترابی جوانان ایران زمین را در بهره جویی از علم، توانمند و کم نظیر دانست و تصریح کرد : اگر امروز آرامش و امنیتی هست که شماها با خیال راحت تحصیل کنید، مدیون شهدای عزیزی است که سینه شان را در برابر تیرهای دشمن سپر کردند، جان دادند تا امروز من و شما بتوانیم در امنیت زندگی کنیم، پس باید مجاهدت علمی کنید تا فردای قیامت مدیون این خون‌های پاک شهدا نباشید.