دعوت امام جمعه شهرستان رباط کریم از مردم برای شرکت در جشنواره کتابخوانی رضوی

۱۴۰۲/۳/۱۳

با صدور پیامی صورت گرفت؛

دعوت امام جمعه شهرستان رباط کریم از مردم برای شرکت در جشنواره کتابخوانی رضوی

حجت الاسلام و المسلمین ترابی، امام جمعه شهرستان رباط کریم، در پیامی از عموم مردم برای شرکت در دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی دعوت کرد.

همزمان با دهه کرامت و برگزاری دوازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی، حجت الاسلام و المسلمین ترابی، امام جمعه شهرستان رباط کریم، در پیامی از عموم مردم برای شرکت در دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی دعوت کرد. متن پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

امام رضا (ع) می‌فرماید: رَحِمَ اللّه ُ عَبْدا اَحیا اَمْرَنا یَتَعَلَّمُ عُلومَنا وَ یُعَلِّمُهَا النّاسَ، فَاِنَّ النّاسَلَوْ عَلِموا مَحاسِنَ کَلامِنا لاَتَّبَعونا. رحمت خدا بر بنده اى که امر ما را زنده کند، دانش هاى ما را فرا گیرد و به مردم بیاموزد. اگر مردم زیبایى هاى سخنان ما را مى دانستند از ما پیروى مى کردند.
بدون شک گسترش؛ اشاعه و ترویج فرهنگ و اندیشه های اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام به ویژه حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا(ع) که ارزش و برکت کشور عزیزمان به یمن وجود با برکت این بزرگوار است، می تواند تاثیرات بسیار ارزشمندی در روح لطیف جوانان و نوجوانان داشته باشد که زمینه خود سازی را برای جویندگان آن فراهم نماید و قادر است انسان را به سرمنزل کمال و مقصود برساند.

جشنواره کتاب‌خوانی رضوی فرصتی برای ترویج فرهنگ متعالی اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع)، الگوبرداری عموم مردم از سبک زندگی ائمه اطهار، نهادینه شدن عادت به کتاب‌خوانی و در نتیجه توسعه فرهنگی جامعه خواهد بود.

حال که نهاد کتابخانه‌‌های عمومی هرساله جشنواره‌ای برای کتابخوانی با نام مطهر حضرت امام رضا (ع) برگزار می‌کند، فرصت شایانی است تا با مشارکت در این جشنواره بتوانیم با سیره و سلوک ائمه اطهار (علیهم السلام) بیش از پیش آشنا شویم و فرصت مناسبی برای تقویت بنیان های اعتقادی نسل جوان در شناخت هرچه بهتر ائمه معصومین(ع) است.

اینجانب ضمن قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته برای برگزاری این جشنواره ارزشمند از عموم آحاد مردم به‌ویژه نسل جوان و نوجوان برای شرکت در این جشنواره دعوت می کنم و امیدوارم همگی با مشارکت در این مسابقه ارزشمند، زمینه تعمیق باورهای رضوی را در جامعه فراهم کنیم.