امام خمینی(ره): پيامد كوچكترين غفلت از خطر آمريكا برابرنابودي است.

۱۳۹۴/۸/۲۸

* ‌كينه عجيب ملت نسبت به آمريكاي مستكبر*
ملت ايران به مناسبت ظلمهايي كه از آمريكا ديده است، نسبت به آمريكا كينه عجيبي دارند و ما هم آنان را بهسوي استقلال و رهايي از آمريكا سوق ميدهيم.(1)
* ‌آمريكا دوست نميخواهد؛ خدمتگزار ميخواهد*
آمريكا دوست نميخواهد؛ خدمتگزار ميخواهد، آمريكا خدمتگزاراني ميخواهد كه منافع ملتشان را تقديم بكنند و در عين حال، ذلت را به خودشان بار بياورند. ما، ملت ما و دولت ما ايستاده ايم و در مقابل هر سلطه جويي ايستاده ايم و تا آن وقت كه توان داريم، مخالفت ميكنيم.(2)
* ‌بزرگترين ساده انديشي؛ دست برداشتن آمريكا از ما و از اسلام*
بزرگترين ساده انديشي اين است كه تصور كنيم جهانخواران خصوصا آمريكا از ما و اسلام عزيز دست برداشته(اند). ما نبايد لحظه اي از كيد دشمنان غافل بمانيم. در نهاد و سرشت آمريكا، كينه و دشمني با اسلام ناب محمدي(ص) موج ميزند.(3)
آمريكا دشمن همه اديان است، حتي مسيحيت. آمريكا اصلًا اعتنا به اديان ندارد و جز منافع خودش را نميخواهد، حتي منافع آمريكاييها (را) هم نميخواهد؛ منافع دولت آمريكا را ميخواهد.(4)
* ‌پيامد كوچكترين غفلت از خطر آمريكا*
دوستان عزيزم! بدانيد كه خطر آمريكا به حدي است كه اگر كوچكترين غفلتي كنيد، نابود ميشويد. ابرقدرتها كمر به نابودي ملل مستضعف بستهاند. ما بايد حسابمان را صريحا با قدرتها و ابرقدرتها يكسره كنيم.(5)
*رابطه با كسيكه ميخواهد ما را بچاپد؟! *
ما چنانچه بخواهيم اسلام را پيش ببريم، ديگر نبايد نوكر باشيم. ما ذلت را نخواهيم پذيرفت براي خاطر اينكه يك رابطه با يك ابرقدرت داشته باشيم. شرافتي نيست رابطه داشتن با امثال آمريكا. دولت آمريكا يك شرافت انساني معالأسف الآن ندارد كه ما بخواهيم به واسطه آن شرافت انسانياش با آنرابطه داشته باشيم. دولت آمريكا اين است كه داريد ميبينيد كه مظلوم را در هرجا پيدا ميكند، پوست ميكند. بهتر اين است با آنهايي كه ميخواهند ما را بچاپند، رابطه نداشته باشيم. چه فايدهاي براي ما دارد كه رابطه داشته باشيم و آنوقت محلي كه بايد سفارت باشد، (چنان) وضع را داشته باشد؟ روابط ما اين است كه اجازه بدهيم به اسم سفارتخانه، محل جاسوسي درست بكنند.(6)
* ‌قطع رابطه تا آخر با آمريكاي ظالم *
ما تا آخر ايستادهايم و با آمريكا روابط ايجاد نخواهيم كرد، مگر اينكه آدم بشود و از ظلمكردن دست بردارد. مادامي كه آمريكا اينطور است و اسرائيل هست، ما با آنها نميتوانيم زندگي بكنيم.(7) ما ميخواهيم چه كنيم كه پيشقدم بشويم براي اينكه نوكري كنيم؟! پيشقدم بشويم براي اينكه هم نوكري كنيم، هم همه چيزمان را تقديم كنيم؟!(8)
*وظيفه ما؛ مبارزه آشتي ناپذير با آمريكا *
جهان بايد بداند كه ايران راه خود را پيدا كرده است و تا قطع منافع آمريكاي جهانخوار - اين دشمن كينه توز مستضعفين جهان - با آن مبارزهاي آشتي ناپذير دارد. ما مبارزه سخت و بيامان خود را عليه آمريكا شروع كردهايم و اميدواريم فرزندانمان با آزادي از زير يوغ ستمكاران، پرچم توحيد را در جهان بيفرازند. ما يقين داريم اگر دقيقاً به وظيفه مان كه مبارزه با آمريكاي جنايتكار است، ادامه دهيم، فرزندانمان شهد پيروزي را خواهند چشيد.(9) نهضت ملت شريف ايران براي قطع ايادي دشمنان ادامه دارد و تا آمريكا و ساير ابرقدرتها به ستمكاري و جنايات خود ادامه ميدهند، ملت ما به مقابله و مبارزه خود با آنان ادامه ميدهد و استقلال همه جانبه خود را با تمام قوا حفظ ميكند. بر روشنفكران است كه هرچه بيشتر در رسوايي ابرقدرتها و قدرتها بكوشند و اميدوارم كه خميني از راه مستقيم اسلام كه مبارزه با قدرتهاي ستمگر است، هيچگاه منحرف نشود.(10)
1) صحيفه امام، ج 11، ص 161
2) صحيفه امام، ج 16، ص 275
3) صحيفه امام، ج 21، ص 52
4) صحيفه امام، ج 17، ص 312
5) صحيفه امام، ج 21، ص 19
6) صحيفه امام، ج 11، صص 302 - 303
7) صحيفه امام، ج 19، ص 95
8) صحيفه امام، ج 11، ص 304
9) صحيفه امام، ج 15، ص 171
10) صحيفه امام، ج 12، ص 176