برای مقابله با جنگ جمعیتی نیازمند فرهنگ سازی و آشنا نمودن مردم با ابعاد این جنگ هستیم

۱۴۰۱/۱۰/۷

امام جمعه شهرستان رباط کریم : برای مقابله با جنگ جمعیتی نیازمند فرهنگ سازی و آشنا نمودن مردم با ابعاد این جنگ هستیم

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج آقای ترابی در جلسه شورای فرهنگ عمومی که با حضور فرماندار،مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان تهران و اعضای شورا در اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان رباط کریم بامحوریت جمعیت و مخاطرات آن برگزار شد گفت: یکی از اشکال جنگ نظام سلطه با کشور ما اکنون جنگ جمعیتی است که ما برای شناسایی و مقابله موثر با آن نیازمند آگاهی بخشی و فرهنگ سازی مناسب در همه سطوح جامعه هستیم.

ایشان در ادامه ابراز داشت : متاسفانه در اثر اعمال سیاست‌های غلط در گذشته ، اکنون با بحران کاهش نرخ شدید جمعیت و بسته شدن پنجره جمعیتی روبرو هستیم که برای مقابله با آن نیازمند دریافت و اعمال راهکار های مناسب از سوی کارشناسان و مسئولین مربوطه در این حوزه می باشیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان رباط کریم ضمن اشاره به این موضوع که اکنون نرخ باروری جمعیت در کشور ۱/۷ دهم است و ما با بحران بسته شدن پنجره جمعیتی روبرو هستیم گفت: هرچند مسائل اقتصادی می تواند در کاهش این امر موثر باشد اما نیازمند فرهنگ سازی همه جانبه و گسترده از سوی همه دست اندرکاران در تمامی سطوح جامعه هستیم .

امام جمعه رباط کریم تصریح کردند: ما باید به مردم جامعه در خصوص این جنگ جمعیتی و اهداف شومی که دشمن برای راه اندازی آن در کشور دارد ، آگاهی لازم را بدهیم تا با درک اهمیت آن به افزایش نرخ باروری در کشور کمک کنیم.