امام جمعه شهرستان رباط کریم: قیام امام حسین (ع) قیام حق علیه باطل بود

۱۴۰۰/۶/۴

امام جمعه شهرستان رباط کریم: قیام امام حسین (ع) قیام حق علیه باطل بود و امام حسین (ع) و یاران آنحضرت خود را سپر بلا قرار دادند تا شیرازه ی دین از هم نپاشد و اسلام و قرآن جاودانه بماند.

حجت الاسلام والمسلمین ترابی امام جمعه رباط کریم و رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان رباط کریم در جلسه شورای فرهنگ عمومی اظهار داشت: ماه محرم،ماه ایثار و فداکاری و ماه پیروزی خون بر شمشیر است. حضرت ابا عبد الله الحسین (ع) و یارانش ،خود را سپر بلا کردند تا شیرازه ی دین از هم نپاشد و اسلام و قرآن جاودانه بماند.

ملت حسینی و عاشورایی ایران همواره فرصت درس آموزی از مکتب عاشورا را مغتنم شمرده و درس های لازم را از آن فرا گرفته و به آنها عمل نموده است.

همه باید از فرصت ماه محرم و صفر در راستای نهادینه کردن فرهنگ عاشورا و راه و رسم حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) بهره ببریم.

ایشان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری که فرمودند جلسات دهه محرم باید با رعایت اصول و پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود گفت : این جلسات باید به گونه ای باشد تا جان مردم به خطر نیفتد واین علم و دین است که درکنار هم سازگار است.

امام جمعه رباط کریم در ادامه اظهار داشت: سیاست گذاری و برنامه ریزی برای کاهش آسیب های اجتماعی در اولویت شورای فرهنگ عمومی است و کمیته های تخصصی شناسایی آسیب های اجتماعی در شهرستان رباط کریم تشکیل و با شناسایی این آسیب ها، برنامه ریزی برای کاهش آنها انجام گرفته است.