امام جمعه رباط کریم: رسانه ها آئینه ی تمام نمای مردم و زبان نظام اسلامی هستند.

۱۴۰۰/۶/۲

امام جمعه رباط کریم: رسانه ها آئینه ی تمام نمای مردم و زبان نظام اسلامی هستند. / رئیس جمهور باید فرمانده ی میدان،پر تحرک و پر کار باشد نه کارمند دور کار و نشسته در اتاق. / مدیر و مسئولی که در میان مردم نباشد و درب اتاقش را به روی مردم ببندد لیاقت و شایستگی تکیه بر مسند مدیریتی را ندارند.

به گزارش روابط عمومی ستاد برگزاری نماز جمعه شهرستان رباط کریم ، حجت الاسلام والمسلمین ترابی امام جمعه محترم در خطبه های نماز جمعه این هفته با تسلیت فرا رسیدن ماه حزن و اندوه محرم،ایام شهادت جانسوز حضرت سید الشهداء(ع) و یاران با وفایش گفت: ماه محرم و صفر برای ملت ما که افتخار پیروی از خاندان اهل بیت عصمت و طهارت را دارد از غم انگیز ترین و در عین حال درس آموز ترین ایام سال است.

ایشان با توجه به شیوع ویروس منحوس کرونا و لزوم رعایت شیوه نامه های بهداشتی اظهار داشت: عزاداری دهه اول محرم باید بگونه ای برگزار شود که هم ابراز ارادت به ساحت ابا عبد الله الحسین (ع) صورت گیرد و هم جان عزاداران محفوظ بماند.

ملت حسینی و عاشورایی ایران امسال هم مانند سال قبل با رعایت دستورالعمل های بهداشتی مراسم عزای آنحضرت را با شکوه و عظمت برگزار خواهند نمود.

ایشان در ادامه ضمن تبریک روز خبرنگار به تمامی خبرنگاران متعهد کشور و شهرمان ،صداقت،صراحت و شجاعت را از ویژگی های یک خبرنگار متعهد برشمرد و گفت: رسانه ها آئینه ی تمام نمای مردم و زبان نظام اسلامی هستند.

یکی از خصوصیات لازم خبر نگاری دفاع واقع بینانه و نقد منصفانه است. نقد و انتقاد باعث رشد می شود منتها نقد و انتقاد منصفانه و مشفقانه و با هدف اصلاح باید باشد.

اهالی رسانه و خبر باید در راستای تقویت وحدت و اتحاد و امید آفرینی حرکت کنند و فضا را ملتهب نکنند.

خطیب جمعه شهرستان در ادامه به سخنان ارزشمند رهبر عزیز و حکیم انقلاب اسلامی در مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری دوره ی سیزدهم اشاره کرده و گفتند: انتظار و توقع مردم و رهبری معظم از دولت و رئیس جمهور جدید ، مردمی بودن و مردمی ماندن است.

مردمی بودن مسئولان و دولتمردان باعث تقویت کشور و افزایش اعتماد مردم به نظام می شود.

اگر دولت بخواهد مردمی باشد و مردمی بماند باید دولت وفاق باشد و از دسته بندی های چپ و راست اصلاح طلب و اصولگرا عبور کند و گلوگاه های فساد را محکم ببندد.

رئیس جمهور باید فرمانده ی میدان،پر تحرک و پر کار باشد نه کارمند دور کار و نشسته در اتاق.

مسئولانی که از حضور در میان مردم خود داری می کنند نمی توانند از مشکلات آنها با خبر شوند.

مدیر و مسئولی که در میان مردم نباشد و درب اتاقش را به روی مردم ببندد لیاقت و شایستگی تکیه بر مسند مدیریتی را ندارند.