امام جمعه رباط‌ کریم: سیاست شورای فرهنگ عمومی کاهش آسیب‌های اجتماعی است

۱۴۰۰/۳/۲۷

امام جمعه رباط‌کریم: سیاست شورای فرهنگ عمومی کاهش آسیب‌های اجتماعی است / شورای فرهنگ‌عمومی با سیاست گذاری مناسب می‌تواند کاهش آسیب های اجتماعی را به دنبال داشته باشد.

امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان رباط ‌کریم، روز چهارشنبه در سومین جلسه منطقه ای شورای فرهنگ‌ عمومی استان تهران (شهرستان‌های اسلامشهر، بهارستان و رباط کریم) که با حضور حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد رئیس شورای فرهنگ عمومی استان تهران،سرپرست دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان تهران،مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران و دیگر مسئولین که در محل دفتر امام جمعه شهرستان رباط کریم برگزار شد گفت: سیاست گذاری و برنامه ریزی برای کاهش آسیب های اجتماعی در اولویت باشد.

حجت الاسلام والمسلمین ترابی اظهار داشت: رسالت فرهنگ عمومی، پاسداری از فرهنگ عمومی کشور، براساس رهنمود رهبر معظم انقلاب است که فرمودند رسیدگی به فرهنگ عمومی نیاز ضروری است.

ایشان با بیان اینکه استحکام بنیان فرهنگ کشور در شورای فرهنگ عمومی صورت می پذیرد، افزود: ظهور و بروز فرهنگ غربی برای ورود بر جامعه و تاثیر آن بر جوانان و نسل آینده می‌تواند مخرب باشد.

امام جمعه رباط کریم با تاکید بر سیاست گذاری و برنامه ریزی برای فرهنگ عمومی و تاثیر آن بر جامعه بیان کرد: با توجه به شرایط کرونایی در سال 99 ، ۶۷ مصوبه در شورای فرهنگ عمومی شهرستان رباط کریم به میزان ۸۵ درصد اجرایی شده است.

ایشان تصریح کرد: الزامات فرهنگی و تحقق شعار سال در دستورکار قرار گرفته و با واحدهای تولیدی و کارآفرینان جلسات و بازدیدهایی انجام گرفته و از کار آفرینان موفق تجلیل بعمل آمده است.

حجت الاسلام والمسلمین ترابی به حذف موانع پیش روی واحدهای تولیدی با ورود اعضای شورای فرهنگ عمومی و فرماندار رباط کریم اشاره کرد و گفت: کمیته تخصصی شناسایی آسیب های اجتماعی در شهرستان رباط کریم تشکیل و با شناسایی این آسیب ها ، برنامه ریزی برای کاهش آنها انجام گرفته است.