حسن ترابی امام جمعه رباط کریم : باید برای نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی در جامعه تلاش مضاعف شود

۱۳۹۹/۸/۲۷

باید برای نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی در جامعه تلاش مضاعف شود

همزمان با بیست و هشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران صورت گرفت / روسای اداره کتابخانه های عمومی و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با امام جمعه شهرستان رباط کریم دیدار کردند.

در این دیدار خانم الهه زارعین رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان، گزارشی از اقدامات صورت گرفته در خصوص افزایش تعداد کتابخانه ها، ارتقاء سرانه مطالعه و فعالیت های کتابخانه به صورت مجازی در ایام بیماری کرونا ارائه داد.

در ادامه حجت الاسلام و الملسمین ترابی امام جمعه محترم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره علامه طباطبایی و گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی اظهار داشت: نام گذاری این روز بزرگ به دلیل وجود پر خیر و برکت علامه طباطبایی بوده است،شخصیتی که عمر خود را در راه کسب و نشر علم و دانش و ترویج فلسفه اسلامی صرف کرده است.

امام جمعه رباط کریم در ادامه به پیشرفت های علمی و تحقیقاتی کشور اشاره کرده و تاکید نمودند پایه و اساس این پیشرفت ها و تحولات علمی از کتاب و مطالعه و پژوهش آغاز می شود و اگر می خواهیم به قدر ت علمی منطقه تبدیل شویم باید به نهادینه کردن فرهنگ مطالعه خصوصا در نسل جدید کمک کنیم.

ایشان اضافه کردند: اسلام، دین علم و آگاهی و بشارت است و زیبنده یک جامعه اسلامی نیست که با مطالعه غریب باشد و باید تلاش کرد کتابخوانی به یک ارزش و فرهنگ تبدیل شود.

امام جمعه رباط کریم در پایان از زحمات و تلاش های کتابداران و دست اندارکاران فرهنگ و کتابخوانی خصوصا روسای اداره کتابخانه های عمومی و فرهنگ و ارشاد اسلامی تقدیر و تشکر نمودند.